Cele mai importante subiecte locale ale zilei difuzate în cadrul emisiunii „Pulsul Matinal”

Prima pagină » Tableta zilei

În loc de recenzie

17 martie 2017
Foto

Foto

Bravo! Bine, asta așteptam, foarte tare, extraordinar, așa da!… Acestea au fost cuvintele cu care sucevenii au ieșit miercuri de la premiera spectacolului de la Teatrul „Matei Vișniec”. E încă devreme să știm opinia criticilor de teatru despre „Zadarnicele chinuri ale dragostei” după William Shakespeare, în regia lui Alexandru Bogdan, dar una e recenzia avizată și alta e bucuria spectatorilor care pleacă acasă satisfăcuți. Ori Suceava, un oraș fără cultură teatrală dar cu mare plăcere de a și-o construi, exact de satisfacție are nevoie. Emoția e cea care hrănește spiritul și numai după ce acest buton s-a declanșat, putem începe a crește. Deși prima stagiune a celui mai tânăr teatru din țară a început în toamna anului trecut, iar publicul a văzut deja câteva spectacole, puține, ce-i drept, abia acum se poate spune că s-a-ntîmplat ceea ce era de așteptat. Regizorul și actorii au găsit formula magică de a ajunge la public, de-ai face pe spectatori să rîdă, să plîngă, să aplaude. După o seara ca aceasta, sucevenii au plecat acasă cu gîndul că abia așteaptă să vadă următorul spectacol. Deocamdată, nu e nevoie de argumente de specialitate, nu există interes și probabil că n-ar fi nici în avantajul tinerei trupe sucevene să ascultăm critici aspre, să le căutăm nod în papură, cum de altfel s-a mai întîmplat. Acum e nevoie de răbdare, de bunăvoință și de mult drag pentru comunitate, atît din partea spectatorului, oricît de cult ar fi el, cît și a autorităților locale care abia așteaptă să vadă pe scenă calitate, să simtă că banii publici au fost cheltuiți cu rost. Lucrurile sunt simple: teatrul și arta, în general, n-au nevoie de justificări financiare, deși se face pe-un buget. Teatrul e despre darul actorilor, despre emoții și aplauze, ceea ce la acest spectacol s-a întîmplat. De aceea, și primarul a plecat rostind „Acum pot spune că Suceava are teatru!”

Alina Mihăescu
Notează articolul: 1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele