Ştiri

Actualitate socială, economică, politică, sportivă şi culturală

Tableta zilei

Retrospectiva „Tableta zilei”

Top 10

Top 10 Airplay

Top Magazin

Revista „Top Magazin”

Audio

Cele mai importante subiecte locale ale zilei difuzate în cadrul emisiunii „Pulsul Matinal”

Prima pagină » Tableta zilei

Guvernările se schimbă, trenurile rămîn

17 iulie 2019

Senatorul PNL de Suceava, Daniel Cadariu, critică guvernarea PSD pentru că o serie de trenuri care circulau pe raza judeţului nostru au fost anulate. Domnul Cadariu spune că sînt afectaţi de această măsură zeci de mii de navetişti din zonele Cîmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei, Cacica, Dornești şi Dărmănești. Mai tăiaţi, domn senator, mai tăiaţi. De unde naiba zeci de mii de navetişti, că minele s-au închis de mult, firmele de exploatare a lemnului îşi ţin muncitorii în barăci prin păduri, iar fabricile sînt oale şi ulcele de o vreme. Sînt nişte navetişti, dar în nici un caz cu zecile de mii. Acum nu ştiu cît de rentabile erau cursele anulate, în condiţiile în care trenurile nu circulau pline şi nici călătorii nu se înghesuiau să cumpere bilete. În fine. Mi-am adus aminte că în anul 2009, în plină epocă pedelistă, guvernanţii se apucaseră să anuleze trenuri. Această epocă trebuie să-i fie foarte cunoscută criticului de astăzi al PSD Daniel Cadariu, pentru că dumnealui era vicepreşedintele Consiliului Judeţean Suceava din partea PDL. Numai că, la vremea respectivă, preşedintele PDL al Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a făcut imediat demersuri la Bucureşti, la ministrul PDL al Transporturilor, Radu Berceanu, reuşind blocarea intenţiei CFR de a scoate cursele intercity de week-end de pe relaţia Suceava – Bucureşti şi retur. Ambele situaţii la care fac referire sînt cu trenuri, dar nu prea seamănă. În primul rînd, una e să anulezi nişte trenuri personal care se învîrt prin judeţ şi alta e să scoţi de pe traseu un intercity care face legătura cu capitala ţării. Apoi, una e să ai un om cu funcţie la vîrful partidului de guvernămînt şi, deci, cu influenţă la miniştri, cum era Gheorghe Flutur în 2009, şi alta e să n-ai. Însă, cel mai important şi cel mai deranjant este că toţi cei care ajung la putere sînt puşi pe anulat curse feroviare şi pe redus numărul de vagoane. Însă, unul nu s-ar apuca să dezvolte infrastructura feroviară. Guvernările se schimbă, trenurile rămîn. Din ce în ce mai puţine.

Notează articolul: 1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele