Ştiri

Actualitate socială, economică, politică, sportivă şi culturală

Tableta zilei

Retrospectiva „Tableta zilei”

Top 10

Top 10 Airplay

Top Magazin

Revista „Top Magazin”

Audio

Cele mai importante subiecte locale ale zilei difuzate în cadrul emisiunii „Pulsul Matinal”

Prima pagină » Tableta zilei

Şanse care tind spre zero

13 martie 2019

N-a trecut nici o săptămînă de cînd ministrul PSD al Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost în judeţul nostru, pe şantierele şoselelor de centură de la Suceava şi Rădăuţi. Domnul Cuc a fost însoţit doar de membri ai conducerilor de partid şi de judeţ, piciorul de opozant nefiind lăsat să calce prin zonă. Ministrul PSD al Transporturilor a fost însoţit de prefectul PSD de Suceava, Mirela Adomnicăi, parlamentarii PSD Ioan Stan şi Eugen Bejinariu şi parlamentarul ALDE, Ştefan Alexandru Băişanu. N-a trecut nici o săptămînă şi domnul Băişanu s-a şi luat de domnul Cuc, chiar dacă-s colegi de coaliţie, şi nu oriunde, ci în Comisia de Transporturi a Camerei Deputaţilor, unde i-a zis-o în faţă: „Am impresia cîteodată că Moldova a rămas ca monedă de schimb, dacă vin ruşii să avem ce să le dăm la schimb. Pe infrastructura mare am primit zero finanţe. Transilvania a primit undeva la 60%, Bucureşti-Ilfov undeva la 35%. Reacţia mea este una virulentă şi scoate în evidenţă necesitatea de a se construi autostrăzi şi drumuri expres în Moldova. A plecat de la noi un mesaj simplu, un tînăr sucevean a construit un metru de autostradă, ca semnal, personal mă raliez acestui fenomen. Moldova trebuie să primească fonduri pentru autostrăzi şi infrastructură mare. Luaţi în considerare acest apel disperat al moldovenilor şi să cîntărim mai bine unde dăm banii şi să mulţumim toată România”. Răspunsul domnului Cuc a fost: „Obiectivele de investiții nu au coloratură politică”. Dar cine a vorbit despre coloratură politică? Răspunsul reprezintă un fel de „bună ziua, bat pari”, în condiţiile în care Ştefan Mandachi, tînărul sucevean la care a făcut referire Alexandru Băişanu, nu face politică, iar autostrăzi vor şi sucevenii, şi ieşenii, şi nemţenii, indiferent de sex, vîrstă, profesie şi credinţă. Şi a mai spus ministrul Cuc că treaba nu-i simplă, pentru că e nevoie de exproprieri, autorizaţii de construcţii şi „nu putem să facem o procedură aşa cum vrem noi cînd vine vorba de fonduri europene”. Dar cine nu-l lasă pe Răzvan Cuc să facă exproprieri şi să scoată autorizaţii de construcţii? Şi de ce numai fonduri europene? Unde sînt fondurile româneşti, mai ales că economia duduie, după cum spun guvernanţii? Cu aşa ministru, şansele pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere tind spre zero.

Articolul urmator
Notează articolul: 1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele