Ştiri

Actualitate socială, economică, politică, sportivă şi culturală

Tableta zilei

Retrospectiva „Tableta zilei”

Top 10

Top 10 Airplay

Top Magazin

Revista „Top Magazin”

Audio

Cele mai importante subiecte locale ale zilei difuzate în cadrul emisiunii „Pulsul Matinal”

Prima pagină » Tableta zilei

Suceava – Bucureşti, şi fără tren rapid, şi fără drum expres

14 iunie 2019

După ce veţi asculta următorul citat, probabil că îi veţi da dreptate deputatului PNL de Suceava Ioan Balan: „În majoritatea statelor dezvoltate din Uniunea Europeană, transportul pe calea ferată reprezintă mijlocul cel mai rapid, cel mai sigur și cel mai ieftin de deplasare, atît pentru călători, cît și pentru mărfuri. Din păcate, de aproape 30 de ani, în România nu se realizează investiții în infrastructura de transport feroviar, motiv pentru care traficul s-a mutat, în mod natural, pe cale rutieră. De exemplu, dacă între Suceava și București ar fi existat o cale ferată de mare viteză, care ar fi permis circulația trenurilor cu viteze de peste 160Km/h, atunci distanța dintre Cetatea de Scaun a Moldovei și Capitala țării s-ar fi putut parcurge chiar în mai puțin de 3 ore, avantajele fiind net superioare (prin costuri, siguranță și timp) transportului rutier și celui aerian”. Eu spun că afirmaţia domnului Balan este cît se poate de corectă şi că este total îndreptăţită solicitarea acestuia adresată ministrului Transporturilor pentru modernizarea liniei ferate Suceava – Bucureşti, pentru ca să poată circula trenuri de mare viteză. Însă, îmi este teamă că cererea deputatului este făcută cu prea mare întîrziere şi că în România cauza căilor ferate este pierdută. A existat un interes din partea transportatorilor auto pentru nenorocirea căilor ferate, pentru a scăpa de concurenţa ieftină şi mai sigură. Acest lucru trebuie să-l ştie foarte bine foştii miniştri ai Transpoturilor Miron Mitrea şi Traian Băsescu, cel de-al doilea fostul şef de facto al partidului din care a făcut parte şi Ioan Balan, PDL. Investiţiile care ar trebui făcute în infrastructura feroviară sînt uriaşe şi necesită mult timp. Or, dacă CFR-ul nu este în stare să reabiliteze clădirea gării din Iţcani de-atîta timp, cum poate crede cineva că va fi în stare să refacă linia Suceava – Bucureşti? Eu nu spun că domnul Balan nu trebuie să ceară o altă cale ferată, dar pe urmă va avea Guvernul o scuză să spună de ce nu a făcut autostradă sau drum expres pe relaţia Suceava – Bucureşti: păi, aţi vrut şi una, şi alta şi încă nu ne-am hotărît de ce să ne apucăm.

Notează articolul: 1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele