Prea multă fragmentare și prea multe pauze dăunează grav pregătirii elevilor. Asta este opinia profesorului de fizică Virginel Iordache, care este nemulțumit de multele săptămîni ”altfel” și de împărțirea pe module a anului de învățămînt. Într-o emisiune la Radio Top, în contextul rezultatelor slabe obținute de elevii suceveni la Evaluarea Națională și la Bacalaureat, domnul Iordache a spus: ”Acestea sînt rezultatele introducerii Săptămînii Verzi, a Săptămînii Altfel, a Săptămînii Galbene, a nu mai știu cărei săptămîni și tot așa. Întreruperile acestea sînt catastrofale. O altă cauză este aceea a împărțirii anului școlar în module. Adică, și în sport este necesară încălzirea, iar efortul prelungit conduce la rezultate foarte bune. Reușești să-l <încălzești> pe copil intelectual și vine vacanța și îl oprești. Nu știu care sînt specialiștii care au constatat că această structură a anului școlar ar corespunde realităților”. Alte cauze ar fi programele școlare prea stufoase, lipsa de implicare a unor profesori care s-au făcut profesori doar pentru a avea un serviciu, unii părinți care presează profesorii să le pună note mari copiilor lor, pe care-i consideră foarte buni, și învățămîntul online din perioada pandemiei, atunci cînd în unele cazuri doar s-a mimat că se face școală.
Directorul Colegiului Național de Informatică ”Spiru Haret”, profesorul de fizică Virginel Iordache, lucrează în învățămînt de 40 de ani și are ani mulți adunați ca director de școală, așadar a făcut și a văzut multe. Deci, domnul Iordache știe ce vorbește, numai că unul ca domnia sa nu este auzit, ori dacă este auzit nu este băgat în seamă, pentru că le strică jocurile celor care cîștigă bani și poziții din multele reforme pe care le aplică de ani de zile sistemului de învățămînt, bulversîndu-l. La cîte anomalii a enumerat Virginel Iordache, școala românească încă se ține bine. Pe de altă parte, la cum arată școala să nu ne mirăm dacă pentru unii elevi de liceu pluralul la eșec este ”eșece”. De la pauzele lungi și dese, cheia marilor ”eșece”.