Stații de autobuz care au 50 de ani, pentru care Poliția Rutieră Suceava solicită acum reavizarea acestora

Mai multe stații de autobuz din zona metropolitană nu îndepliensc condițiile solicitate de Poliția Rutieră și trebuie mutate. De exemplu, stația ”Passa Tempo” de la Moara trebuie desființată de Primăria din localitate fiindcă nu are aviz de la Poliția Rutieră, pentru că nu are refugiu și nu este amplasată la distanța de minim 50 de metri față de o intersecție.

Într-o intervenție telefonică la Radio Top, directorul societății de Transport Public Local – TPL, Gabriel Petruc, a declarat: ”Din păcate, sînt destul de multe astfel de situații în care dezvoltarea urbană, mai mult sau mai puțin controlată, a făcut ca să existe o mare nevoie de transport în zone unde e mai dificil de amenajat stații și treceri de pietoni. Dacă vorbim de aceste zone, este zona <Passa Tempo>, în care se vine pe de-o parte dinspre Moara, este strada Stațiunii și tot ce înseamnă acolo cartierul. E o zonă cu foarte multe case, pe partea cu Sfîntu Ilie este strada Florilor și oamenii își doresc stații de autobuz. Pe de altă parte, Poliția își dorește mai multă siguranță rutieră și sînt dificultăți în avizarea acestora”.

Domnul Petruc a adăugat: ”Legea spune că stațiile se amenajează de către autoritățile locale cu avizul Poliției Rutiere. Și atunci apare mereu discuția aceasta referitoare la acest aviz. O problemă similară este și în zona <Profi> Sfîntu Ilie, unde, la fel, sînt foarte multe case și oamenii doresc pe drumul principal să aibă stații. Problemele sînt în zonele unde avem drumuri naționale, cum ar fi Adîncata sau Salcea și Plopeni, unde, la fel, este foarte greu de amenajat stații. Acolo se mai adaugă și un aviz de la administratorul drumului, de la cei de la Drumuri Naționale.

Sînt foarte multe norme și, din păcate, este o problemă pentru că aceste norme intră oarecum în contradicție cu realitățile. Este evident că oamenii își doresc stații în zonele cu intersecții și în zonele cu treceri de pietoni, ceea ce este firesc”.

În același timp sînt stații de autobuz în municipiul Suceava care funcționează și de 50 de ani și care trebuie reautorizate la solicitarea Poliției Rutiere. A declarat Gabriel Petruc: ”Noi, în Municipul Suceava, avem stații care funcționează de 40-50 de ani și care nu îndeplinesc aceste condiții, dacă este să luăm lucrurile astfel. Avem și noi situații de genul acesta în Municipul Suceava, în care mi se cere să obținem avize pentru stațiile existente, chiar dacă există de foarte mult timp. Încercăm să soluționăm toate aceste probleme, dar nu e tocmai simplu. Noi am primit un aviz general pentru foarte multe stații și avem un termen în care să luăm măsuri pentru a le aviza individual. Această avizare presupune un proiect, niște avize ale specialiștilor”.

Referitor la noua stație din centrul Sucevei, de la ”Dom Polski”, care este la mai puțin de 50 de metri de o intersecție, domnul Petruc a afirmat: ”Are aviz. Se studiază fiecare caz în parte, în baza unui proiect făcut de un specialist care analizează situații, cum se asigură cei care vin din intersecție din lateral, dacă se blochează vizibilitatea, dacă se afectează accesul la anumite proprietăți, locuințe. În cazul stațiilor de la Dom Polski și de la celelalte zece stații pe care noi acum le modernizăm, există un aviz la Poliția Rutieră și după caz există și alte avize. Spre exemplu, la Dom Polski, fiind în apropierea unui monument istoric, avem și aviz de la Direcția de Cultură”.

 

Exit mobile version