Sala polivalentă cu 5.000 de locuri de la ieșirea din Suceava spre Fălticeni ar fi trebuit să fie gata la finele lunii septembrie. Firma bistrițeană MIS Grup, care se ocupă de dezvoltarea infrastructurii sportive din România și în alte localități, cum ar fi Brașovul, a depus eforturi deosebite pe șantierul de la Suceava, însă nu a reușit deocamdată să îl închidă. Și dacă l-ar fi închis, l-ar fi închis degeaba, pentru că Primăria Suceava nu a fost în stare să realizeze o cale de acces pînă acolo și să tragă rețelele de utilități. În ceea ce privește una dintre cele mai mari investiții publice făcute în Suceava în ultimii ani, Primăria tace. Poate tace și face. Bine ar fi.
Oricum, probabil că actuala administrație a Sucevei nu este încîntată de proiectul fostei administrații, fiindcă va avea o bătaie de cap în plus. Și încă ce bătaie. Recent, publicația sportivă golazo.ro a scris că de la inaugurarea Arenei Naționale din Capitală, în 2011, și pînă în prezent, cea mai mare arenă sportivă din România a găzduit nu mai puțin de 480 de evenimente. Și acum atenție: din analiza golazo reiese că, anual, cheltuielile de funcționare ale Arenei sînt de 4 milioane de euro, iar veniturile de numai 1,5 milioane de euro. Suceava nu se compară cu Bucureștiul, unde se organizează evenimente de anvergură peste evenimente de anvergură și unde sumele care se învîrt sînt altele. Evident, nici sala polivalentă cu 5.000 de locuri nu se va putea compara cu stadionul de 55.000 de locuri. Însă, ideea este că e foarte greu de întreținut un complex sportiv. Și dacă un asemenea complex este greu de ținut la București va fi poate și mai greu de ținut la Suceava. Pentru Primăria Suceava va fi un adevărat test să poată întreține polivalenta și să organizeze evenimente diverse și dese pentru publicul sucevean, și nu numai. Într-o bună zi, rea pentru unii, va fi gata și polivalenta, iar Primăria va trebui să o deschidă și să o utilizeze dacă nu vrea să se umple de penibil din cap și pînă-n picioare. Pentru conducerea Primăriei Suceava polivalenta va reprezenta adevăratul test al priceperii. La turnat o roabă de asfalt, la tras două linii cu vopsea prin parcări și la montat două bănci s-ar pricepe toată lumea.
