TPL Suceava nu poate fi Crucea Roșie

Oricît ar încerca, Consiliul Local Suceava, unicul acționar al societății de Transport Public Local, nu va mai putea să țină prețul biletului de autobuz la 2,5 lei pentru mult timp. Asta, dacă deliberativul local nu este dispus să arunce cu banii. Autobuzele electrice erau așteptate cu multă speranță de toată lumea. TPL-ul le aștepta pentru că urma să scape de plătit reparații la autobuzele vechi, unele dintre ele și cu milionul de kilometri făcut, și pentru că nu mai trebuia să dea bani pe motorină. De șoferii TPL, pentru că urma să le crească salariile mai consistent, dat fiind faptul că nu se mai dădeau bani pe piese de schimb și pe motorină. De public, pentru că acesta trăgea speranța că TPL-ul, scăpînd de atîtea cheltuieli, poate va micșora prețul biletului ori măcar îl va menține, dar și pentru că altele sînt condițiile de transport. Și au venit autobuzele electrice din China, care sînt extrem de confortabile. A sosit și primul autobuz electric din Polonia, din lotul de 15. În curînd, toată flota TPL Suceava va fi formată din autobuze electrice. Numai că energia electrică s-a scumpit. La prețul plafonat al energiei, prețul pentru un kilometru parcurs cu un autobuz electric este echivalent cu cel parcurs cu un autobuz pe motorină. Însă, dacă prețul energiei nu va mai fi plafonat, atunci energia electrică consumată va fi mai scumpă decît motorina. Partea bună este că în Suceava transportul public este unul elegant. Partea proastă este că biletul se va scumpi, dacă nu ”mîine”, atunci ”poimîine”. TPL-ul nu poate fi Crucea Roșie. Dacă ar juca rolul unei societăți caritabile, atunci va trebui să pună lacătul pe poartă. Decît un oraș fără transport public, tot mai bine e un oraș cu un transport mai scump.

Exit mobile version