Luna aceasta, comisarii suceveni de la Protecţia Consumatorilor au amendat Sucursala „VOLKSBANK” cu 10.000 de lei pentru încălcări repetate ale legislaţiei în domeniul financiar-bancar. De asemenea, ei au dispus măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate. Comisarul superior, Elena Oanea, a declarat că Sucursala „VOLKSBANK” a mai fost sancţionată anterior, în patru rînduri, cu amenzi în valoare de 19.000 de lei pentru practici comerciale incorecte şi pentru încălcarea prevederilor unei Ordonanţe de Guvern privind protecţia consumatorilor. Ea a explicat că sancţiunile au fost aplicate pentru modificarea continuă a dobînzii fixe menţionate în contracte şi pentru majorarea dobînzii anuale efective-DAE. Elena Oanea a mai spus că instituţia bancară nu are stipulate în actele adiţionale la contract informaţii complete vizînd formula de calcul DAE. Ea a precizat că, în urma verificării unor plîngeri, s-a constatat că „VOLKSBANK” nu-şi notifică în scris clienţii, cu confirmare de primire, astfel încît aceştia să-şi poată exprima acordul sau dezacordul faţă de creşterile costurilor plătite lunar. Potrivit Elenei Oanea, în momentul în care se prezintă la ghişeu pentru efectuarea de plăţi, clienţilor le sînt înmînate grafice în care apar costuri modificate unilateral de bancă. De la începutul anului, comisarii suceveni de la Protecţia Consumatorilor au verificat aproximativ 650 de reclamaţii şi sesizări la adresa băncilor, iar pentru diverse nereguli au dat 3 avertismente şi 14 amenzi în valoare de 69.000 de lei.