Administratorul pensiunii <Mușatinii> din Putna, Marius Biholar, a declarat, la Radio Top, că vara aceasta a mers bine treaba, dar a vorbit și despre faptul că este mai dificil cu forța de muncă. Însă, cu toate că se găsesc greu oameni de la noi, pensiunea a refuzat ofertele pentru angajarea de personal din străinătate, cu toate că aceștia sînt foarte apreciați. Marius Biholar a afirmat: „A fost și este o vară foarte bună pentru noi. Sezonul încă nu s-a încheiat și cifrele pe care le avem pînă la începerea școlii, pe 11 septembrie, arată foarte bine. Sezonul nu este încheiat, dar, repet, este unul bun din punct de vedere al turiștilor și puțin mai bun din punct de vedere al angajaților. Găsești greu oameni dispuși să lucreze, însă e ceva mai bine acum. Lumea este comodă și mai bine stă acasă, ori pentru că e vacanță își petrece timpul liber. Avem foarte multe solicitări pe partea de angajare din exterior, din țări exotice, dar noi mergem în continuare pe sistemul clasic, al angajaților din zonă. Angajații din împrejurimi nu locuiesc la noi, ci fac naveta fiindcă așa vor. Avem minim două cereri pe săptămînă de la agențiile de recrutare pentru angajarea de străini. Toate feedback-rile despre aceștia sînt pozitive. Nu am auzit pe nimeni din domeniul ospitalității să se plîngă că nu sînt o.k. oamenii aduși de pe recrutare externă, însă noi rămînem pe sistemul clasic”.
Legat de mîncare, administratorul de la <Mușatinii> a arătat: „Pe jumătate dintre cei care vin la noi nu-i prea interesează ce mănîncă, dar cealaltă jumătate este interesată de partea gastronomică, și, categoric, vor mîncare tradițională. La mine în meniu găsiți un singur fel de paste și un singur fel de pizza. În rest avem numai mîncare tradițională. Copiii preferă pastele și pizza”. Marius Biholar a completat: „Lumea se uită mult la prețuri. Lumea pune foarte mult preț pe mîncare, dar o vor ieftină. Or, ieftin, de calitate și tradițional, cu produse locale, este greu să găsești. Ar trebui să mergem pe semipreparate din hipermarketuri și să le încălzim pentru a ajunge la prețurile care li se par normale clienților”.
El a conchis: „La Pensiunea <Mușatinii>, raportul preț-calitate ne-a dus la un preț corect al produsului finit avînd în vedere ce ingrediente am folosit. Ca număr de înnoptări e mai bine ca anul trecut, ca valoare e mai bine ca anul trecut. Valoarea vine din prețurile care au crescut inevitabil”.