Șeful Patronatului Drumarilor din România, inginerul sucevean Eugen Girigan, spune că, în principal, problema amplasamentelor face ca țara noastră să aibă un număr redus de autostrăzi. Prezent în studioul Radio Top, el a declarat: „Una dintre cele mai grele probleme o reprezintă asigurarea amplasamentului. Amplasamentul trebuie să fie foarte bine pregătit. Să vezi dacă pe traseul respectiv nu sînt conducte, nu sînt cabluri, nu sînt vestigii istorice… S-a ținut licitația și s-a adjudecat, dar apar cele mai grele probleme… În România s-au plătit sume enorme, de ordinul miliardelor de euro, ca penalități, din cauză că n-au fost pregătite foarte bine traseele. S-au încheiat contractele cu operatorii economici care au cîștigat licitația pe niște termene scurte. De exemplu, construirea a 500 de kilometri de autostradă în 3 ani. Poate constructorul era gata să se încadreze în termen, însă pentru că a apărut problema ursului, a apărut problema gîndacului, a apărut lipsa de amplasament, pentru că beneficiarul trebuie să se judece cu proprietarul terenului, și deoarece au mai apărut multe, multe alte necazuri, de la 3 ani se ajunge la 6 ani tronsonul de autostradă”. Inginerul Girigan a adăugat: „Operatorii economici, din afară mai ales, care lucrează la autostrăzi sînt extrem de bine pregătiți din punct de vedere juridic. Pentru depășirea de termene îți iau niște sume enorme. Toate cheltuielile directe, profit și cheltuieli de organizare de șantier se dublează, se triplează, se măresc de zece ori”.