Administratorul public al județului Suceava, Cezar Ioja, susține că nu este obligatorie înființarea Autorității Teritorial de Ordine Public, structură desființată de administrația județeană suceveană. Desființarea acesteia a fost criticată de PNL Suceava printr-un comunicat în care a spus că astfel se încalcă legea. Din toamna anului trecut, administrația județeană aparține PSD, care a înlocuit administrația PNL al cărei președinte era Gheorghe Flutur.
Într-un comunicat de presă, domnul Ioja susține că ”există într-adevăr cadrul legal de înființare a acestei structuri ATOP, dar nu se prevede nici o obligație de constituire și, implicit, nici sancțiuni. Împreună cu președintele Gheorghe Șoldan, am decis, drept urmare, să nu mai constituim Autoritatea Teritorială de Ordine Publică (ATOP), un organism pur consultativ, cu 16 membri care, în vechea administrație, încasau lunar 52.000 de lei din bani publici. Sunt convins că unii liberali regretă cei peste 30.000 de euro pe care îi câștigau într-un mandat, doar participând la câteva ședințe.
Sucevenii își dau seama cu ușurință de interesele meschine ale reprezentanților PNL Suceava, care, în loc să aprecieze faptul că ne străduim să facem economii, mint cu nonșalanță în spațiul public și acuză de încălcări ale legii și, ca să pluseze mediatic, ale Constituției.
Le recomand să fie atât de vehemenți și în privința celorlalte consilii județene din țară, puține, ce-i drept, unele conduse chiar de membri PNL, consilii județene unde, de asemenea, nu s-a constituit în actualul mandat această structură cu rol consultativ, ATOP”.
În comunicatul domnului Ioja se mai arată: ”Reprezentanții PNL Suceava cataloghează drept <fantasmagorice> declarațiile referitoare la economiile făcute la bugetul județului de administrația condusă de dl președinte Gheorghe Șoldan. Cifrele oficiale, însă, dovedesc fără echivoc interesul actualei administrații de a opri risipa banului public în instituțiile statului. Să luăm, de exemplu, intervalul de referință ianuarie – aprilie, pentru care există deja cifrele oficiale pentru acest an. Ianuarie–aprilie 2024 (administrația PNL): 75 de milioane lei cheltuiți; Ianuarie–aprilie 2025 (administrația Șoldan): 51 de milioane lei cheltuiți. Diferență: 24 de milioane de lei economisiți. Aceste cifre sunt oficiale și arată clar direcția actualei administrații: reducerea risipei și redirecționarea fondurilor către investiții publice”.
Cezar Ioja mai spune că ”în seria afirmațiilor tendențioase ale reprezentanților PNL Suceava se află și cea potrivit căreia au crescut cheltuielile de protocol în actuala administrație. Adevărul îl găsim, evident, tot în cifrele oficiale. În intervalul ianuarie – aprilie 2024 (administrația PNL), cheltuielile cu protocolul ale Consiliului Județean Suceava au fost de aproximativ 58,4 mii de lei. În intervalul ianuarie – aprilie 2025 (administrația PSD), cheltuielile cu protocolul ale Consiliului Județean Suceava au fost de 28,7 mii de lei. Economii au fost făcute de către actuala administrație și în privința materialelor de curățenie (reduse cu 43,57% – economii de 32.862,85 de lei) și furnituri de birou (reduse cu 75,41% – economii de 15.928,90 de lei)”.
Comunicatul administratorului public al județului, care este membru PSD, la fel ca președintele CJ, se mai spune că ”printre afirmațiile manipulatoare făcute în comunicatul de miercuri seară al celor de la PNL Suceava se numără și cea potrivit căreia ar fi fost alocate la buget, pentru dezvoltare, sume mai mari pe vremea fostei administrații. Cifrele oficiale dovedesc și în acest caz diferența dintre promisiuni și fapte, exact pe stilul fostei administrații a CJ Suceava, care promitea multe. La realizări, avea o problemă. Și vă dau date reale ale ultimilor ani de administrație liberală.
Am analizat execuția bugetară pentru dezvoltare în ultimii ani: 2022: realizat doar 33,46% din bugetul de investiții; 2023: realizat 37,47%; 2024 (ianuarie – septembrie): realizat 53,31%. După preluarea mandatului de Gheorghe Șoldan (octombrie 2024): Execuție crescută la 69,57%. În doar câteva luni, am adus o administrație inertă la standarde reale de execuție și eficiență. În 2025, ținând cont de condițiile de iarnă și graficul de execuție al lucrărilor, execuția bugetară pe secțiunea de dezvoltare este de 61,13% din prevederile trimestriale”.