Drumarii nu mai fac față costurilor din cauza scumpirilor. De aceea, există probabilitatea ca multe șantiere să se închidă. Președintele Patronatului Drumarilor din România, inginerul sucevean Eugen Girigan, a declarat, la Radio Top: „Activitatea de construcții în drumuri consumă foarte multă energie. Prețul motorinei, care s-a dublat, influențează prețul agregatelor, prețul energiei influențează prețul agregatelor. Agregatele sînt esențiale în activitatea pentru construcții: balast, piatră spartă, agregate de carieră, agregate pentru asfalt și betoane. Toate trebuie manipulate, încărcate, transportate, ceea ce înseamnă consumuri de motorină. Acum 5-6 luni, metrul cub de balast costa 30 de lei și acum e peste 60 de lei. În plus, sînt stații de asfalt care utilizează instalații pe gaz ca material pentru încălzirea agregatelor și a bitumului. Energia electrică și gazul ajung la peste 30% din prețul unei tone de asfalt. Înainte de scumpiri, prețul mediu al asfaltului era de 300 de lei tona, dar acum s-a dublat sau triplat. Tona de bitum costa 800 de lei, a ajuns la 3.000 de lei și va mai crește”. Șeful Patronatului Drumarilor din România a adăugat: „Este extrem de complicat pentru societățile implicate în efectuarea de investiții în infrastructura rutieră. Prețurile se reactualizează cu indicii de creștere a prețurilor în construcții, dar acești indici nu acoperă sub nici o formă cheltuielile în plus. Multe șantiere se vor închide pentru că sînt valorile atît de mari încît nimeni nu poate suporta creșterile”. Inginerul Girigan a mai afirmat, la Radio Top, că în activitatea de reparare a drumurilor există soluția asfaltului la rece și a arătat: „Niște plombări asfaltice, niște tratamente asfaltice, au un consum de energie mai mic. Ca și rezistență în timp, deficitul este de 15-20%, dar prețul se duce cu 50% în jos”.