Modernizarea axei rutiere strategice 1 Suceava-Iași nu va fi terminată prea curînd, în condițiile în care s-a reziliat contractul cu constructorul, la solicitarea liderului de asociere, societatea <Autotehnorom>. Specialistul în drumuri, Eugen Girigan, a declarat, la Radio Top, că firma a renunțat la înțelegere din cauza banilor extrem de puțini pe care îi primea. Proiectul beneficiază de finanțare din fonduri europene și este derulat de consiliile județene din Iași și Suceava. Titular de proiect este CJ Iași. Pe teritoriul județului nostru sînt de modernizați 75,7 kilometri de drum, împărțiți pe două loturi, Suceava – Ipotești – Bosanci – Udești – Liteni – Dolhasca, respectiv Suceava – Moara – Zaharești – Stroiești – Costîna – Dărmănești. Inginerul Girigan, a afirmat, la Radio Top: „<Autotehnorom> a solicitat rezilierea contractului din pricina diferenței enorme între cheltuieli și modul de finanțare. În acest proiect pierderile au fost de milioane de lei. O firmă trebuie administrată cu bună știință și să obțină profit, nu să producă pagubă. Problema finanțării nu a fost niciodată, dar plățile erau insuficiente. Proiectantul estimează costul maxim al unei lucrări, iar la vremea respectivă s-a făcut o subevaluare efectivă a lucrărilor. S-a sperat că situația se va regla pe parcurs, cu actualizările, cu ajustările. Însă, acum s-a ajuns la o concluzie comună cu administrația județeană suceveană și nu s-a putut continua”. Inginerul a adăugat: „Urmează realizarea expertizării lucrărilor executate și a unui inventar. Apoi, restul de executat va fi scos la licitație. Dacă totul se mișcă bine, în trei luni de zile se poate organiza licitația. Problema este de aici încolo, fiindcă funcție de ce agenți se prezintă la licitație și de cum se va desfășura licitația există posibilitatea de a apărea contestații. Agentul economic își face o verificare pe prețurile sale și zice dacă se angajează sau nu să execute lucrarea. Dacă nu vine nimeni, va avea loc o nouă procedură de licitație. Proiectantul trebuie să reevalueze prețurile și să le aducă la nivelul de-acum”. Eugen Girigan a mai spus că gradul de execuție este de 35% pe lotul Suceava – Dolhasca și de 24% pe lotul Suceava – Dărmănești și a precizat că, în opinia sa, Consiliul Județean Iași nu a gestionat foarte corect lucrările de executat și valorile de decontat.