Potrivit directorului Poliției Locale Suceava, Ovidiu Doroftei, decizia administrației locale de a renunța la serviciul public de închiriere a trotinetelor electrice, achiziționate de fosta administrație, a fost luată ”din cauza costurilor, din cauza stării destul de avansate de degradare a acestor trotinete și din cauza lipsei unor piste adecvate”. Potrivit domnului Doroftei, există, însă, ”o perspectivă de a avea, la un moment dat, niște piste de biciclete adecvate, astfel încît oamenii să poată folosi trotinete și se va reevalua la momentul respectiv oportunitatea”. Noile piste ar urma să fie incluse în proiectul de mobilitate cu sensuri unice.
Întrebat, în cadrul unei emisiuni la Radio Top, dacă au fost semnalate incidente legate de folosirea acestor trotinete electrice, domnul Doroftei a spus: ”Reclamații cu privire la prezența și folosirea acestor mijloace de transport au fost tot timpul, au fost și cîteva incidente, din păcate. O persoană a ajuns la spital. Lucrul acesta se poate întîmpla și cu trotinetele persoanelor care aleg să și le cumpere, dar nu sînt foarte mulți utilizatori, în general. Parcul de trotinete al municipalității deja s-a degradat destul de mult și costurile de întreținere și de exploatare sînt mai mari decît beneficiile realizate”.
De asemenea, potrivit lui Ovidiu Doroftei, au apărut neînțelegeri și în urma ”interferențelor cu cetățenii, mai ales în anumite zone, cum ar fi trotuarele de pe bulevardul principal, unde sînt marcate astăzi niște piste de biciclete care se dovedesc a nu fi suficient de bine delimitate, pietonii nu le respectă, cei de pe trotinete se deplasează cu o viteză destul de mare…”.
În ceea ce privește proiectul de mobilitate cu sensuri unice și amenajare de piste de bicicletă, întrebat cînd va demara, șeful Poliției Locale Suceava a spus: ”În curînd. Știu că e într-o fază destul de avansată și obiectivul conducerii municipalității este de a implementa acest proiect care va prioritiza transportul în comun în așa fel încît să-i încurajeze pe cetățeni să-l folosească în detrimentul utilizării mașinii personale și, tocmai, pentru a soluționa lipsa locurilor de parcare din anumite zone, aglomerația din trafic, un mai bun echilibru între nevoia pietonilor de a traversa prin diverse locuri și nevoia de fluență a traficului”.