Consiliul Local Suceava a aprobat în ședința de miercuri, 26 martie, noua organigramă a Primăriei. Din aceasta au dispărut 23 de funcții de conducere. Organigrama numără 790 de posturi, din care doar 42 de conducere. Din patru directori generali a rămas doar unul, arhitectul șef, din 10 directori rămîn nouă, iar din 47 șefi servicii rămân 30. Dispar posturile de director general adjunct și de director adjunct.
Primarul Vasile Rîmbu, inițiatorul proiectului votat a declarat: ”Am redus drastic numărul acestor poziții. Solidaritatea e o calitate a cetățeanului român, iar dacă cineva cîștigă temporar mai puțin nu cred că va fi un deranj extraordinar, mai ales că economiile vor fi redirecționate către nevoile comunității. Cînd am conceput această organigramă am avut în vedere ca nimeni să nu-și piardă locul de muncă și să nu se confrunte cu micșorări de salariu. Am vrut să eliminăm anumite artificii din instituțiile publice, unde personalul a fost amestecat fără a ține cont de competențe sau atribuții”.
Prin reorganizare se vor face economii de 10 milioane de lei, bani care vor fi investiți în „destinațiile cele mai necesare confortului cetățenilor Sucevei”. Vasile Rîmbu s-a declarat deranjat de acuzațiile de epurare la adresa sa, spunînd: ”Noi ne dorim o iepurare: să dispară iepurii și să vină mai mulți lei”.
Pe de altă parte, la Primăria Sucevei s-au înființat Serviciul de achiziții publice, cu 11 posturi, și Serviciul de digitalizare și licențe de transport, care va avea în componență tot 11 posturi. Totodată s-au înființat Compartimentul de guvernanță corporativă și Compartimentul corp de control al primarului. Noua organigramă va deveni funcțională de la 1 aprilie.