Deputatul USR-PLUS de Suceava, Radu Ciornei, a declarat, la Radio Top, că deocamdată construirea viitoarei autostrăzi a Moldovei A7 pe tronsonul Pașcani-Siret reprezintă numai o intenție, dar că toate promisiunile converg către o materializare pînă-n 2026. Parlamentarul a afirmat: „După patru – cinci luni de guvernare singurul lucru pe care pot să-l cer este încredere, pentru că se lucrează altfel în Ministerul Transporturilor”. Deputatul Ciornei a mai spus că o dată la două săptămîni participă alături de colegi de-ai săi de la putere și din opoziție la ședintele cu directorii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și că în iunie sau iulie vor fi gata două analize multifactoriale privind poziționarea și amenajarea autostrăzii A7. El a adăugat: „Analizele multifactoriale vizează structura terenului, panta, descărcarea arheologică, pe unde trece, unde se poate păstra distanța”. Săptămîna trecută, președintele Consiliului Județean Gheorghe Flutur anunța că s-a stabilit traseul final al autostrăzii A7 pe teritoriul județului Suceava. După o reuniune la care au mai fost prezenți, printre alții, directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță, și reprezentanți ai firmelor de proiectare, președintele Flutur a explicat că traseul final trece prin apropierea localităților Dolhasca și Liteni și printre Suceava și Salcea, cu un nod de descărcare către aeroport și municipiul reședință de județ. Autostrada va ocoli prin Nord-Est și Nord municipiul Suceava, cu un nod la intersecția cu DN 29A către Dorohoi. Traseul va continua prin zona Ițcani, pe raza comunelor Mitocu Dragomirnei, Pătrăuți și Dărmănești, prin zona orașului Milișăuți, mergînd paralel cu DN 2 și apoi pe raza localităților Grănicești, Șerbăuți, Calafindești, Mușenița și Siret. Deputatul USR-PLUS Radu Ciornei a spus că este foarte probabil ca traseul să fie cel corect și că acesta poate suferi modificări funcție de lucrările experților.