Expertizele comandate de noua conducere a Primăriei Suceava indică faptul că aderența asfaltului de pe bulevardul principal al municipiului este proastă și de aceea se recomandă să se circule cu 20 de kilometri pe oră. Este vorba despre bulevardul de la intrarea dinspre Botoșani și pînă la ieșirea spre Fălticeni, care a fost asfaltat în 2023.
Într-un comunicat al viceprimarului Dan Ioan Cușnir se spune că ”în anul 2023, administrația Lungu/Harșovschi a cheltuit 10.182.405 lei (peste 2.000.000 euro) pentru asfaltarea (cu speranțe de beneficii electorale) axului principal al Sucevei.
Imediat după această asfaltare a crescut semnificativ numărul de accidente rutiere, unele dintre ele grave. Participanții la trafic au semnalat cu disperare faptul că se derapează chiar și la temperaturi pozitive și la viteze mici.
Primăria Suceava a realizat un raport de încercări pentru măsurarea aderenței la suprafață nr. 10304 din 03.04.2024, raport care a fost ținut în sertare și care nu a fost făcut public deși au existat solicitări ale presei în acest sens”.
Conform domnului Cușnir, concluziile acestui raport sînt: “Aderența suprafeței determinate prin încercarea cu pendulul SRT are valori MAI MICI decât limita minimă impusă admisibilă conform condițiilor impuse de caietul de sarcini și AND 605:2016. Conform condițiilor impuse de tabelul 6 din CD 155:2001, calificativul rugozității este RUGOZITATE REA. Suprafața NU RESPECTĂ condiția minimă de admisibilitate.”
Viceprimarul mai spune că ”atât fosta administrație, cât și constructorul NU au comandat Expertize, ci doar niște rapoarte de încercări. Chiar și raportul de încercări comandat de către constructor s-a făcut pe eșantionarea propusă de către acesta, este doar o notă și nu poate ține loc de raport! Cu toate acestea, administrația Lungu/Harșovschi nu a făcut nimic pentru a afla adevărul despre siguranța circulației rutiere din Suceava după ce au cheltuit peste 2 milioane de euro din banii Sucevenilor pentru această asfaltare. În perioada de garanție, la mai puțin de 2 ani de la finalizarea asfaltării, au apărut denivelări periculoase, fisuri majore și faianțari pe suprafețe consistente.Mai mult decât atât: deși au fost notificați de către ACET despre faptul că în anul 2025 urmează să aibă loc intervenții majore la rețeaua de apă canal de pe Axul principal al Sucevei, fosta administrație a continuat cheltuirea inutilă a banului public; în săptămânile următoare ACET-ul va sparge zone importante ale Axului Principal”.
Dan Ioan Cușnir arată că ”pentru că ne preocupă siguranța atât a pietonilor cât și a participanților la traficul rutier, am comandat o expertiză tehnică complexă, completă și relevantă pentru întreg axul principal al Sucevei. În perioada aprilie-mai 2025, cu cele mai performanțe utilaje din România, au fost analizate: – planeitatea suprafeței de rulare, coeficientul de frecare longitudinală, capacitatea portanta, starea de degradare
Sucevenii au crezut că din banii lor se va asfalta artera principală a orașului; au primit un derdeluș care va trebui frezat și refăcut în totalitate. Pînă atunci, recomandarea este ca pe axul principal să impunem restricții de viteză de 20 km/h!”.
Din rapoartele de expertiză rezultă că ”până la executarea noului strat din mixtura asfaltică stabilizată (MAS 16), administratorul străzilor va monta indicator de restricție C27 cu <limitare de viteza de 20 km/h>, împreună cu panou adițional P29 <Ploaie, ceață, viscol>, aceste indicatoare se vor monta pe străzile conform SR 1848-1/2024 – Semnalizare rutieră. Indicatoare și mijloace de semnalizare rutieră. Partea 1: Clasificare, simboluri și amplasare: Bulevardul 1 Decembrie 1918, Bulevardul 1 Mai, Strada Ștefan cel Mare, Strada Ana Ipătescu, Calea Unirii, Calea Burdujeni și Strada Cuza Vodă”.