La cursurile on-line ale profesoarei de matematică Michaella Melinte de la Colegiul Național Petru Rareș din Suceava s-au înregistrat și prezențe de peste 100%. Doamna Melinte a declarat pentru Radio Top: ”La două clase am avut prezență de peste 100%. Alți elevi din Petru Rareș s-au logat” și au participat la ore. ”Cîte doi – trei elevi în plus la două clase”. Profesoara de matematică are cinci clase de-a X-a și a XI-a, la una fiind dirigintă. Michaella Melinte a declarat că ”România nu a fost pregătită pentru lecțiile on-line, e foarte clar pentru mine”. Doamna Melinte i-a dat ca exemplu pe elevii care n-au acasă computer sau conexiuni la internet și trebuie să se descurce cum pot pentru a putea participa la ore: ”Mulți dintre elevii mei, pentru că am cinci clase, la una sînt diriginată, nu sînt din Suceava, sînt din sate, unele departe de Suceava. Habar nu am și nici nu îmi imaginez cum fac ca să fie prezenți la oră. Am avut clase… sînt în a cincea săptămînă de lecții intercative… Am avut clase unde prezența a fost 100% permanent. În aceste săptămîni nu știu dacă de la toate clasele mi-au lipsit 10 elevi, iar de fiecare dată scriu, pentru că mai am un grup de lucru pentru fiecare clasă pe WhatsApp, și scriu, și se învoiesc: ”astăzi nu mă simt bine”, ”astăzi nu pot să ajung la internet”. Deci, probabil, ei sînt la țară și se duc undeva ca să ajungă la internet. Deci nu au posibilitatea toți să aibă acasă internet sau un calculator sau un laptop… Nu știu cum fac, sînt prezenți la oră”. În ceea ce-i privește pe profesori, doamna Melinte spune: ”Noi nu am fost pregătiți… Eu învăț în fiecare săptămînă, învăț în fiecare zi despe predarea on-line și mă gîndesc ce să mai fac”. În opinia profesoarei de matematică, predarea on-line pentru elevii de liceu nu reprezintă o soluție sănătoasă: ”Părerea mea este că predarea on-line pentru elevii de liceu nu este cea mai bună posibilitate. Poate pentru universități da, dar pentru elevii de liceu, în perioada lor de formare a minții, a presonalității, a cunoștințelor acumulate nu, predarea on-line nu”. Pe de ală parte, pentru a putea acoperi toată materia, Michaella Melinte a mai introdus cîteva lecții interactive: ”La trei clase am adăugat de la început o oră pe săptămînă de lecție interacivă, care este extrem de solicitantă. Trei ore de lecții interactive sînt mai obositoare pentru mine, ca profesor, decît șase ore normale. (…) Nu pot să intre elevii în clasa a XI-a fără să fi terminată perfect materia de-a X-a, nu poți să intri într-a XII-a fără să fie terminată materia de-a XI-a”.