Profesoara Gabriela Mihai, directoarea Școlii Gimnaziale nr. 1 Suceava, recunoaște că elevii primesc prea multe teme pentru acasă, un lucru pe care îl consideră anormal. Una dintre explicații este aceea că, din cauza modului cum se face școală în pandemie, profesorii au dorit să se asigure că elevii vor acumula un volum suficient de cunoștințe. Doamna Mihai, care a fost și inspector general al Inspectoratului Școlar Suceava, a declarat: ”Temele pentru acasă, în mod normal, reprezintă o activitate de exersare a cunoștințelor dobîndite în sala de clasă, astfel încît să nu se șteargă imediat din memorie. O recapitulare. Colegii noștri, mai ales în această perioadă, au insistat cam mult asupra temelor. Au exagerat puțin asupra volumului temelor. Și pentru că aceste schimbări, mereu, din online cu venirea fizică la școală au determinat niște rămîneri în urmă. Și-atunci au încercat să suplinească printr-un volum de teme mai mare, lucru care nu este, evident, normal. Și eu am nepoți la școală, de la gimnaziu și pînă la grădiniță, și văd ce se întîmplă. Cred că trebuie pusă în discuția generală, chiar la nivel național, județean, această problemă a volumului temelor”. Ordinul Ministerului Educației ”privind temele pentru acasă în învățămîntul preuniversitar” spune că ”timpul necesar realizării temelor pentru acasă pentru un elev este de cel mult 2 ore, însumînd toate disciplinele, în așa fel încît media zilnică a pregătirii elevului, în clasă și în afara ei, să se încadreze în 5 – 8 ore zilnic”. Gabriela Mihai susține că pragul de două ore ar putea fi depășit, pentru că elevii au timpi diferiți de acumulare a cunoștințelor. A spus doamna Mihai: ”Acum, chiar să nu depășească două ore…. Știți, fiecare copil are ritmul lui de rezolvare a temelor, de lucru, de înțelegere. Unii copii termină mai repede, alții au nevoie de un timp mai mare”. În opinia Gabrielei Mihai ar trebui să existe două tipuri de teme: ”Cred că temele ar trebui împărțite cel puțin în două categorii: teme obligatorii, pe care trebuie să le facă toți copiii, și teme facultative. Adică, pentru cei care pot mai mult, pentru că hai să fim corecți: sîntem într-o eterogenitate, unii învață mult mai repede, au această capacitate de acumulare mai rapidă a cunoștințelor, și altora le vine mai greu. Putem împărți temele, îi putem recompensa pe cei care lucrează suplimentar”.