În cadrul unei emisiuni la Radio Top, psihologa Mihaela Rus a spus despre <Adolescence/ Adolescență fracturată> că este ”un film din care putem să învățăm foarte multe lucruri atunci cînd îl decriptăm. Este interesant de analizat din punct de vedere psihologic, dar este interesant de văzut și de adolescenți și de analizat cu adolescenții acest film”. Doamna Rus este conf. univ. dr., prodecan pe probleme de cercetare al Facultății de Drept din cadrul Universității ”Ovidius” și președinta Colegiului Psihologilor din România – Filiala Constanța. De asemenea, doamna Rus se află în comitetul de conducere a Asociației Psihologilor din România, unde președinte este actualul ministru al Educației, profesorul universitar doctor Daniel David.
Doamna Rus a declarat că la cursurile de Psihologie Judiciară de la Drept ia pasaje din acest film și le analizează împreună cu studenții: ”Analizez împreună cu studenții mei psihopatologia și facem profiling. Este un film de analiză psihologică”.
Potrivit doamnei Rus, ”este bine să facem demonstrații de genul ăsta prin film, pentru că trăim într-o eră a tehnologiei”. A continuat aceasta: ”Eu recunosc că rețin atenția foarte mult cu prezentări de genul ăsta la cursuri. (…) Este această generație care vine din urmă cu mult suport informatic. Învățăm și noi să integrăm inteligența artificială în cercetare și încercăm să-i învățăm și pe ei să facă acest lucru – studenți, masteranzi, doctoranzi, astfel încît să fie o unealtă bine gîndită, și folosită, și integrată”.
Pe lîngă beneficii, inteligența artificială aduce și multe falsuri și manipulări. De aceea, subliniază Mihaela Rus, elevii ”trebuie cumva orientați, trebuie învățați să deceleze între ce înseamnă fake-news și în ce înseamnă o știre adevărată, reală și autentică”. A adăugat psihologa: ”Îi învățăm cum să se ducă într-o zonă de cercetare autentică și de date, de evidence-base, și nu de păreri. Și pe rețelele acestea de socializare se emit tot felul de păreri științifice, fiecare vine, descoperă teoria lui, începe să o expună… Da, avem dreptul la opinii, avem dreptul să opinăm asupra unor fapte, unor lucruri, dar nu putem să spunem că opinia noastră are valoare de adevăr absolut. Și atunci, de cele mai multe ori, îi învățăm pe studenți, pe masteranzi să scufunde cumva acea idee pe care o au de cercetare în spațiul științific și să aibă la bază dovezi științifice”.
(Foto: Netflix)