Candidatul Alianței Dreapta Unită la Primăria Suceava, Marian Andronache, a prezentat în cadrul unei conferințe de presă o parte din Platforma Program cu care se prezintă în fața alegătorilor. Domnul Andronache a spus că își dorește ca toți sucevenii să participe la dezvoltarea municipiului și pentru asta va discuta cu fiecare în parte atunci cînd se va dezbate bugetul pentru a finanța proiecte din fiecare cartier propuse de către ei. Referitor la bugetarea participativă, domnul Andronache a spus: ”S-a încercat asta prin 2017-2018, dar a fost numai așa un fum, practic, nu s-a lăsat și cu rezultate. Ceva nerealist. S-au pus în discuție 40 de proiecte, 40 de proiecte alese de către funcționarii Primăriei, nu de către cetățenii Sucevei, s-au pus pe un site și cetățenii au votat proiectele pe care și le doresc din cele 40. Primele 10 proiecte au fost bugetate cu 500.000 de lei fiecare. Din acele 10 proiecte nu știu dacă s-au realizat trei, dacă s-au dus la îndeplinire. Au fost la dispoziție două săptămâni pentru vot, numai cei care au știut și au fost informați au dat voturi, așa încît, ce pot să vă spun, proiectele respective, practic, erau tot ale camarilei de partid, ale consilierilor lor, ale celor care conduceau în acel moment primăria. Așa că nu e semnificativ ce au făcut ei. Noi trebuie să avem întîlniri cu oamenii, întîlniri în permanență, să avem un site la dispoziție în care omul în fiecare zi poate să spună ce-și dorește de la Suceava, iar la final, în momentul cînd vrem să facem bugetul, să ținem cont de părerea lor și acele lucrări să le facem. Deci, de bugetarea participativă vom ține cont an de an”.
Marian Andronache a mai spus că are programe de investiții pentru ficeare cartier în parte, intenția sa fiind aceea de a reduce decalajele între cartiere, care în acest moment sînt destul de mari. Domnul Andronache mai vrea ca în primul an de mandat în Suceava să nu mai existe nici o stradă de pămînt. În ceea ce privește fluidizarea traficului, candidatul ADU spune că ”știm ce avem de făcut, știm cum o rezolvăm și o vom face. Pentru că de semaforizarea inteligentă, pînă acum nu s-a discutat în Suceava și putem să facem lucrul ăsta, e un element de fluidizare. Sensuri unice, s-a tot discutat despre ele, dar nu s-au pus în practică și e momentul să îl punem în practică. Pasaje supraterane, la fel discuții interminabile. Dar este momentul să realizăm și aceste pasaje. Drumuri de legătură care vor pleca din arterele principale către localități în așa fel încît să descongestionăm traficul pe singurul ax principal care îl avem, cel de la Fălticeni înspre ieșirea spre Botoșani. Iar un element esențial este transportul metropolitan, pentru că inexistență acestui transport duce într-adevăr la aglomerația Sucevei”.