Un pacient nemulțumit de tratamentul la care a fost supus de către un medic și de rezultatele acestuia se poate adresa Colegiului Medicilor.
Într-o intervenție telefonică la Radio Top, întrebată ce poate face un pacient nemulțumit, medicul de familie Irina Badrajan, care este secretar general al Colegiului Medicilor Suceava, a spus: ”Trebuie să facă o sesizare scrisă la Colegiul Medicilor și să o aducă acolo. Și avem la nivelul Colegiului Comisia de Jurisdicție care analizează plîngerea respectivă prin chemarea celor două părți, prin accesarea unor specialiști, care analizează foarte bine aceste cazuri. Iar dacă respectivul caz respectiv depășește o anumită limită pe care o hotărăște Comisia de Jurisdicție, dosarul este înaintat Comisiei de Disciplină, care este un forum mai înalt, și dacă nici acolo nu se rezolvă se merge la București”.
Întrebată cam cît durează analizarea unui caz, doamna Badrajan a cerut un exemplu. De pildă, un pacient și-a rupt mîna, aceasta i-a fost pusă în ghips, dar după aceea radiografia a arătat că este nevoie de o intervenție chirurgicală. Irina Badrajan a spus: ”De obicei, asemenea cazuri durează cam două luni, pînă se strîng toate datele, pînă se analizează foarte bine cazul”. În cazul în care medicul este găsit vinovat, pacientul se poate adresa instanței și poate cere și primi despăgubiri.