Anul acesta, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava a înregistrat 40 de plîngeri la adresa firmelor de termopane, cu 11 mai puţine decît în aceeaşi perioadă din 2008. Dintre sesizările verificate pînă acum 35 s-au dovedit întemeiate, iar două neîntemeiate. Şefa Comisariatului Judeţean, Elena Oanea, a declarat că oamenii s-au plîns de nerespectarea clauzelor contractuale în ceea ce priveşte termenul de livrare sau dimensiunea tîmplăriei PVC, de prezenţa condensului în perioada rece, de faptul că firmele de termopane refuză să remedieze defecţiunile apărute în perioada de garanţie ori de faptul că preţul nu este calculat corespunzător. Ea a spus că cele mai multe reclamaţii, respectiv cîte 12, au fost la adresa societăţilor LISSIM Gherla-punct de lucru în Suceava şi IUVENTUS LUX ORIENT. După verificarea sesizărilor depuse în 2009 împotriva firmelor de profil, comisarii suceveni de la Protecţia Consumatorilor au aplicat amenzi în valoare de 970 de milioane de lei vechi, din care de 410 de milioane firmei LISSIM. Totodată, ei au dispus luarea de măsuri pentru înlocuirea geamurilor cu probleme sau restituirea banilor. Elena Oanea avertizează firmele de termopane în cazul cărora s-au confirmat plîngerile că la următoarea abatere vor fi sancţionate în baza legii privind practicile comerciale incorecte cu amenzi cuprinse între 3.000 şi 30.000 de lei. Ea a subliniat că dacă şi după aceea se va constata că practica incorectă nu a încetat, cuantumul amenzii se dublează şi este dispusă suspendarea activităţii operatorului economic.