Comisarii suceveni de la Protecţia Consumatorilor sfătuiesc populaţia să apeleze numai la agenţiile de turism autorizate de ministerul de resort. Ei verifică, în prezent, mai multe reclamaţii la adresa unei firme care oferă vacanţe de două săptămîni în Tenerife pentru următorii trei ani şi pentru maxim patru persoane la un preţ de sub 1.000 de euro. Firma găseşte clienţi folosind cartea de telefon. Şefa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, Elena Oanea, roagă oamenii să fie foarte atenţi la astfel de oferte şi să citească atent contractele pe care le semnează, cu atît mai mult cu cît plata se face în avans. Ea a subliniat că în contractele firmei reclamate nu se specifică perioada sejurului, denumirea şi clasificarea locaţiei unde va fi cazat turistul. Totodată, Elena Oanea le cere consumatorilor să fie atenţi la ceea ce li se oferă în limitele sumei achitate pentru a vedea dacă preţul include transportul şi masa. În cazul agenţiei reclamate nu apăreau aceste servicii. Şefa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor a precizat că plîngerile primite sînt în curs de cercetare, dar a considerat de cuviinţă să atenţioneze consumatorii deoarece, odată semnat contractul, denunţarea unilaterală a acestuia de către client atrage după sine penalităţi. Astfel, dacă renunţarea se face cu mai mult de 30 de zile înainte de data plecării, penalităţile sînt de 90% din preţul pachetului, iar la un interval mai mic de 16 zile de 100%.