TAROM-ul este singura companie care efectuează zboruri pe relația București-Suceava și de aceea își permite să practice niște prețuri foarte mari. Unii ar spune că prețurile sînt de-a dreptul nesimțite, mai ales cei care sînt forțați de împrejurări să cumpere bilete cu cîteva zile înainte de zbor.
Apoi, programul zborurilor este unul foarte prost, impresia fiind aceea că TAROM-ul a trecut Suceava la categoria ”dacă mai rămîne ceva”. În timpul săptămînii este un zbor care pleacă de la Suceava la ora 05.20. Cum în Aeroportul Internațional ”Ștefan cel Mare” trebuie să fii prezent cu o oră înainte de decolare, asta înseamnă că ești nevoit să te trezești pe la 3 și jumătate. Dacă ești din Suceava, pentru că dacă ești din Botoșani, Fălticeni, Rădăuți sau din alte localități din cele două județe trebuie să te trezești și mai devreme. E drept că pentru unii călători Bucureștiul reprezintă stația intermediară, dar avioanele pentru destinațiile externe zboară de la 8 și jumătate încolo, așa că nu este nevoie să fii la ora 6 și un pic în Capitală. Pentru cei care au treabă în București, la ușile căror ministere și căror medici să bați cu noaptea în cap? Iar concertele de rock și meciurile de fotbal sînt seara. Revenind la treburile pe care le au de rezolvat oamenii ajunși la București, cam în ce formă sînt aceștia după ce s-au trezit cu noaptea în cap și au pierdut vremea prin aerogară și după aceea în autobuzul care i-a transportat pînă la avion?
Seara, avionul decolează la ora 22.00, atunci cînd nu mai este aproape nimeni la Otopeni în afară de ”sărăcanii” care merg la Suceava. Meciurile și concertele sînt în plină desfășurare la ora aceea, iar cei care au avut de rezolvat ceva pe la ministere, pe la firme ori pe la spitale au terminat de mult treaba și au avut timp și să se vadă cu niște prieteni la un vin. Teoretic avionul decolează la ora 22.00, însă pe 22 aprilie, de exemplu, a plecat cu o oră întîrziere, inițial anunțîndu-se o întîrziere de un sfert de oră. Stai ca fraierul în aerogară și apoi mai stai ca fraierul în autobuzul care pîsîie și pufăie minute întregi înainte a porni spre capătul pistei, acolo unde este tras avionul pentru ”sărăcani”. Bine că pista Aeroportului Otopeni nu se întinde pînă la Ploiești.
Pe de altă parte, bucureștenii care au de rezolvat ceva la Suceava sînt obligați să-și ia două nopți de cazare dacă nu au pe nimeni în zonă. Și se întorc acasă și foarte obosiți, pentru că ajung tîrziu la Suceava, iar în noaptea următoare dorm numai cîteva ore fiindcă trebuie să se trezească devreme ca să ajungă la aeroport.
Ce ne facem cu TAROM-ul, domnule președinte al Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan? Întrebarea vă este adresată pentru că aeroportul de la Salcea se află în subordinea Consiliului Județean și TAROM-ul este la Ministerul Transporturilor, iar dumneavoastră spuneți că vă aflați în relații foarte bune cu ministrul Sorin Grindeanu. Stăm ca rudele sărace de la țară și acceptăm ca blegii prețurile și programul TAROM sau îi cereți companiei de stat să-și revizuiască atitudinea, iar dacă nu atunci să plece? Mă gîndesc că se va găsi o companie aeriană care să propună un program și prețuri decente.