Aeroportul Internațional ”Ștefan cel Mare” Suceava a fost criticat în numeroase rînduri pentru că ar fi prea înghesuit, fiindcă nu are aparatura necesară pentru ca avioanele să decoleze și să aterizeze și atunci cînd ceața este mai deasă, deoarece nu sînt mai multe curse sau pentru că ”Wizz Air” a renunțat la baza operațională de la noi. Totuși, Suceava nu este nici București, nici Cluj, nici Iași și nici Timișoara, ci este un oraș ceva mai mic. Aeroporturile din cele patru orașe enumerate au un număr mai mare de călători decît aeroportul nostru. Conduce detașat Otopeniul, cu 14,6 milioane de pasageri pe anul 2023, urmat de Cluj, cu 3,2 milioane, și de Iași, cu 2,3 milioane. Urmează Timișoara, cu 1,3 milioane de pasageri, după care Suceava, cu 800.000. Evident, și războiul din Ucraina a contribuit la creșterea numărului de pasageri de pe ”Ștefan cel Mare”, dar, totuși, trebuie de remarcat că Suceava este peste marele oraș Craiova, peste Sibiu, Tîrgu Mureș, Bacău și așa mai departe. Suceava nu are la dispoziție bugetele marilor orașe, dar face și ea ce poate.
Să nu creadă cineva că un om ca Ioan Măriuța, directorul aeroportului, nu-și dă toată silința pentru ca lucrurile să se îmbunătățească. Cine-l știe cît de cît pe domnul Măriuța cunoaște faptul că acesta nu stă cu mîinile în sîn. Știe asta foarte bine și un om din domeniul aviației. Bogdan Costaș, care de 33 de ani s-a mutat din Suceava, este în prezent directorul general ROMAERO și timp de patru ani a fost în Consiliul de Administrație al ROMATSA, iar pentru nouă luni a fost chiar directorul general al Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA. Într-o intervenție telefonică la Radio Top, domnul Costaș a spus cu referire la conducerea aeroportului din Suceava: ”Știu că acum cîțiva ani era un director la Aeroportul Suceava, sper că este același director, domnul Măriuța, și cu siguranță se zbate. Îl cunosc și cred că se zbate să aducă cele mai bune companii, să-și aducă aportul la dezvoltarea aeroportului”. În urmă cu 10-15 ani, Aeroportul Suceava era nimeni în lumea aviației. În ceea ce privește conducerea aeroportului și întregul colectiv voință este. Putință mai trebuie, ceea ce se traduce prin foarte mulți bani, în special.