Cu omul de afaceri Ștefan Mandachi cred că m-am intersectat maxim de două ori pînă acum, așa că nu pot să spun că îl cunosc foarte bine. Îl știu doar din acțiunile sale publice. Îl știu pentru că a devenit celebru în toată țara pentru că a construit primul metru de autostradă din Moldova, eveniment care a trezit societatea românească și a zguduit scena politică. Îl știu pentru că a realizat un film în care a intervievat mai multe persoane publice și în care subiectul principal a fost reprezentat de viețile furate de infrastructura rutieră de proastă calitate. Îl mai știu pentru că a sărit în ajutorul copiilor refugiaților ucraineni și pentru că derulează campanii de sterilizare a cîinilor. Și îl mai știu, evident, pentru că are afaceri în domeniul hotelier și în cel gastronomic. Nu întotdeauna sînt de acord cu ce spune ori cu ce face domnul Mandachi și nici nu îi urmăresc foarte des activitatea. Însă, pot să spun că mi-am format o oarecare părere despre acesta. Mi se pare un personaj foarte încăpățînat, care atunci cînd își propune ceva nu se lasă pînă cînd nu realizează acel ceva, pentru că i-ar fi rușine dacă nu o face. De aceea, cred că Ștefan Mandachi ar fi fost un foarte bun ministru. Să spunem un foarte bun ministru al Transporturilor, dacă acesta tot a făcut primul metru de autostradă din Moldova. Oricum, domnul Mandachi, care lucrează în mediul privat, ar fi fost mult mai bun decît veșnicii bugetari care ocupă funcții ministeriale și al căror ritm de lucru și de implicare este extrem de scăzut. Nu știu dacă ar fi început efectiv lucrările la autostrada Suceava – București pe teritoriul județului nostru dacă domnul Mandaci ar fi fost ministru. Dar sînt convins că acesta nu s-ar fi lăsat pînă nu ar fi găsit soluții pentru a nu lăsa șantierul de pe drumul Dolhasca-Suceava-Dărmănești să zacă abandonat de atîta amar de vreme. Sînt convins că nu ar fi fost nevoie ca oamenii din Bosanci să se apuce singuri de cîrpit drumul, ci, în cel mai rău caz, ar fi făcut-o el.