Pe rețelele de socializare, în special pe cele din România, bănuiesc, a circulat o fotografie cu Kylian Mbappe ținînd în mînă o sticlă de apă din țara noastră, mai exact din Ținutul Dornelor. ”Aqua Carpatica” este un brand inventat de Jean Valvis, care a dezvoltat mai multe afaceri în zona de munte a județului Suceava. Fotografia cu Kylian a fost realizată pe stadionul central din Varșovia, acolo unde Real Madrid a trecut de Atalanta Bergamo cu 2-0 și a cîștigat astfel Supercupa Europei. Pe blogul de prezentare al ”Aqua Carpatica” scrie: ”Construită de Jean Valvis, creatorul mărcilor Dorna și LaDorna, SC Carpathian Springs a fost fondată în anul 2000, pe baza experienței echipei ce a stat în spatele succesului apei minerale Dorna. Geneza apei minerale naturale AQUA Carpatica începe acum milioane de ani și este rezultatul funcționării în timp geologic a unor iscusite laboratoare subterane din adîncurile munților vulcanici. Țara Dornelor este un ținut arhaic, sălbatic și magic, iar acolo este locul de unde izvorăște AQUA Carpatica”. Referitor la faptul că superstarul Mbappe a consumat, cel puțin la Varșovia, apa produsă în Ținutul Dornelor, domnul Valvis a declarat pentru paginademedia.ro: „Eu am fost surprins cînd l-am vazut pe Mbappe cu sticla Aqua Carpatica. Nu a fost nimic pregătit din România. Pepsi este acţionar la Aqua Carpatica încă din 2022, iar brandul nostru e singurul produs de apă din portofoliul Pepsi Worldwide. Este un lucru important. Ceea ce înseamnă că avem distribuţie în Europa. Cum Pepsi are o legătură strînsă cu UEFA, apa Aqua Carpatica a ajuns la protocol la acel meci. Nu numai Mbappe avea sticla Aqua de 0,5 în mînă, erau mai mulţi jucători de la Real”. Dacă apa din Ținutul Dornelor nu ar fi ajuns în portofoliul unui colos mondial cum este ”Pepsi”, probabil că nici ”Aqua Carpatica” nu ar fi fost consumată de jucătorii unei echipe despre care se spune că este galactică. Însă, aici este vorba și despre calitatea produsului, fără de care sticlele cu apă nu ar fi ajuns niciodată la fotbaliștii Realului. Fostul internațional român Dorinel Munteanu, în prezent antrenorul Oțelului din Galați, face unele perioade de pregătire cu echipa la Vatra Dornei. De ce? Pentru că este un oraș de munte și pentru că el consideră că aici sînt condiții bune de antrenament și de recuperare pentru jucătorii săi. Ținutul Dornelor înseamnă aer, apă și mîncare bio. Kylian Mbappe cu o sticlă de apă ”Aqua Carpatica” în mînă înseamnă o reclamă pentru Ținutul Dornelor, iar autoritățile locale, dar și cei din industria turismului ar trebui să exploateze această imagine.
Ținutul Dornelor poate deveni mult mai mult decît locul unde vine lumea la băi sau pentru cîteva zile de relaxare, și unde pentru cîteva zile pe an poposește echipa de primă ligă Oțelul Galați. Consiliul Județean Suceava ar trebui să amenajeze acolo un uriaș complex sportiv de pregătire și recuperare pentru echipe sportive de toate felurile nu doar din țară, ci și din străinătate. De ce să meargă echipele în cantonamente doar în munții Austriei sau ai Italiei, și de ce să nu vină și în Ținutul Dornelor, locul de unde izvorăște apa pe care o beau și jucătorii Realului din Madrid.
Montaj foto ”Fanatik”