O veste bună a fost furnizată de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași pe 22 ianuarie anul acesta, care a anunțat că a emis ordinul de începere a proiectării unui nou pod peste rîul Siret, pe DN 29A, Suceava – Dorohoi. Este vorba despre podul aflat la limita dintre județele Suceava și Botoșani, la Zvoriștea. Noul pod îl va înlocui pe cel pe care se circulă acum, care s-a construit în 1933, pentru care s-a stabilit soluția demolării din cauza ”stării tehnice critice”. Conform proiectului cu fonduri europene, în 12 luni trebuie terminată proiectarea, iar alte 24 de luni sînt destinate execuției podului. Pe perioada lucrărilor la noul pod sînt prevăzute fonduri și pentru un pod provizoriu. Un consorțiu format din 12 firme va face noul pod. Teoretic.
Zvoriștea este o localitate situată la numai 10 kilometri de Zamostea, care se află tot în județul Suceava. Pentru a ajunge în județul vecin și prieten Botoșani, de la Zamostea se trece la Talpa. S-ar trece, dar nu se poate pentru că nu este pod. În februarie 2022 consiliile județene din Suceava și Botoșani anunțau că se vor asocia din nou pentru a finaliza podul de peste rîul Siret care leagă Zamostea de Talpa. Podul s-a mai făcut și în 2019. Însă, tot numai din gură. Podul, care scurtează drumul dintre cele două localități cu 20 de kilometri, a fost început în 1995. Însă, în 1996 a venit Convenția Democrată la putere și aceasta nu a vrut să continue lucrările, pentru că unul dintre marii pesediști de la vremea respectivă, Octav Cozmîncă, era originar din Talpa. În 2000, PSD-ul a revenit la putere, dar nu a găsit bani pentru pod. În 2004, liberalii au preluat Puterea și nici gînd să se ocupe de podul care ar fi trebuit să lege Talpa senatorului PSD de Suceava Octav Cozmîncă de Zamostea deputatului PSD de Suceava Eugen Bejinariu. Lucrările la podul de acolo zac și acum abandonate, cu toate că s-au băgat bani grei în betoanele turnate pentru stîlpii de rezistență.
De ce se bagă bani în podul de la Zvoriștea și nu se continuă lucrările la podul de la Talpa? Și cine are garanția că podul de la Zvoriștea va fi terminat și nu va fi abandonat ca cel de la Zamostea, evident după ce se vor fi turnat betoane de multe milioane? Milioane de euro. Sau poate că nu este vorba despre făcut poduri, ci doar despre milioanele de euro pe care trebuie să le cîștige cineva anume. Alte milioane decît cele încasate pentru podul neterminat de la Talpa. Milioane aruncate pe apa Siretului.