Zilele trecute, într-o interpelare adresată ministrului PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu, deputatul PNL de Suceava Ioan Balan dorea să afle de la acesta ce are de gînd să facă cu gările. Cu gările, în general, cu gările din regiunea Moldova, în mod special, și cu gările din județul Suceava, în mod particular. Cu siguranță că domnului Balan i-a venit ideea să-l întrebe pe domnul Grindeanu ce se întîmplă cu gările după ce în spațiul public s-a discutat din nou despre starea jalnică a gării de la Ițcani. În urmă cu cîțiva ani au început lucrările de renovare a gării, dar acestea au fost abandonate de mult. La începutul lunii octombrie 2017, postul nostru de radio difuza următoarea știre: ”Gara din cartierul Iţcani va fi recondiţionată pînă în vara anului viitor. Prezent la Suceava, şeful Regionalei CFR Iaşi, Radu Pipa, a declarat că lucrările de reparaţie care au început anul trecut vor fi gata pînă la mijlocul anului viitor, <astfel încît la Centenar să ne bucurăm de această gară>. Radu Pipa a mai spus că, anul acesta, Compania a alocat 7 milioane de lei pentru lucrările de reabilitare a edificiului de patrimoniu. Valoarea toată a investiţiei este de 45 de milioane de lei. Pe de altă parte, arhitectul Direcţiei pentru Cultură Suceava, Viorel Blănaru, a spus că nu este mulţumit de cum merge treaba, fiindcă lucrările se derulează lent şi întrucît CFR execută lucrări de reparaţie, şi nu de restaurare a clădirii. Viorel Blănaru, care a fost însoţit la Gara Iţcani de directorul Direcţiei, Aurel Buzincu, a spus: <Constructorul nu este specializat în lucrări de restaurare. Au documentaţie pe care scrie reparaţie şi se cramponează de acest lucru. Pe cînd în cazul monumentelor este vorba despre restaurare. Am acceptat documentaţia pe reparaţii ca să se pornească ceva. Încercăm să o deturnăm s-o ducem pe calea noastră. Vrem ca balconul şi coloanele din piatră să arate cum arătau iniţial. Vrem să refacem cel puţin o porţiune de 12 metri pătraţi din vechiul paviment al peronului>”. Centenarul s-a dus de mult. Din păcate, și Viorel Blănaru s-a dus. A plecat le cele veșnice. Și Aurel Buzincu a plecat. A plecat la pensie. Numai gara din Ițcani a rămas. A rămas la fel de ”obosită” și de nebăgată în seamă.