Curg felicitările pe pagina de Facebook a Forestei Suceava, lider detașat în seria I a Ligii a III-a de fotbal. Foresta a ajuns la 10 victorii în actuala ediție din campionat, din 12 partide, și dă semne că ar putea ataca cu succes promovarea în Liga a II-a. După fiecare meci cîștigat, pagina de Facebook se umple de felicitări. Dacă brigăzile de arbitri și echipele medicale ar putea fi plătite cu felicitări tare bine ar fi, numai că este nevoie de bani. Grosul banilor vine de la Primăria Sucevei. Apoi, se mai adună niște bani și de la sponsori. Bani ar trebui să aducă și meciurile disputate pe teren propriu, numai că nu prea aduc. De ce? Pentru că lumea nu vine la stadion în număr mare, preferînd transmisiunile făcute de colegul Dinu Zară și de Skip ori mulțumindu-se doar să caute rezultatul și să dea un like în caz de victorie. Să luăm de pildă partida dintre Foresta Suceava și Dante Botoșani, una dintre echipele puternice ale seriei. Chiar dacă sîmbătă, 12 noiembrie, a fost o zi cu soare, iar termometrele indicau 13 grade, la meci au fost vreo 800 de oameni. Așa părea la o privire aruncată superficial. Trebuie de specificat că mulți dintre cei prezenți la meci erau copii, iar aceștia nu plătesc intrarea. Am primit informația că la partida Foresta – Dante s-au vîndut numai 432 de bilete, adică s-au făcut doar 4.320 de lei. Atenție, numai baremul de arbitraj și banii pentru observatori înseamnă 4.500 de lei. La asta trebuie adăugați 1.100 de lei pentru ambulanța care stă la teren pe tot parcursul meciului și încă 1.100 de lei pentru întreținerea terenului, pentru targă și pentru medicul sportiv. Deci, din banii adunați de la spectatori, Foresta nu poate plăti nici măcar pentru organizarea unui singur meci. Ar mai trebui să vină la stadion încă cel puțin 230 de oameni pentru asta. Adică, în tribune ar trebui să fie în total cam 660 de plătitori. E mult pentru ditamai orașul și pentru numărul celor care spun că sînt alături de echipa locală și că și-ar dori ca aceasta să promoveze? Nu e mult deloc. Nu stă Foresta în 2.000 de lei, dar este demoralizator pentru fotbaliști să vadă că publicul nu contribuie nici măcar cu banii pentru organizarea unui meci. Cu siguranță că jucătorii s-ar bucura să vadă mai multă lume în tribune decît like-uri pe pagina de Facebook a clubului.