În curînd, compania low-cost „Blue Air” va avea curse pe relaţiile Suceava-Viena şi Suceava-Venezia. Costul biletelor de avion nu va fi foarte ridicat, aşa că sucevenii care vor dori să-şi cumpere haine ieftine de la Parndorf sau să-şi recucerească iubitele în timpul unei plimbări cu barca o vor putea face. Aşadar, Aeroportul Internaţional „Ştefan cel Mare” va deveni cu adevărat internaţional. Pînă la ajunge la acest statut, aeroportul de la Salcea şi l-a recăpătat pe cel de aeroport naţional pe care-l pierduse în urmă cu cîţiva ani din cauza numărului scăzut de avioane care aterizau şi decolau. Dacă aeroportul de la Salcea a început să semene cu un aeroport este şi meritul bugetului de stat. Poate că vă miraţi că spun asta din moment ce, practic, aeroportul este alimentat cu fonduri de la bugetul Consiliului Judeţean Suceava. Da, dar cursele n-ar fi atît de numeroase, iar avioanele nu ar fi atît pline, mai ales la sfîrşiturile de săptămînă, dacă în acestea nu ar urca parlamentarii din Suceava, dar şi cei din Botoşani. Plimbările astea cu avionul nu sînt plătite din buzunarele celor mai aleşi dintre aleşi, ci din bugetul de stat. A decolat aeroportul de la Salcea către statutul de aeroport internaţional, însă de la înălţimea zborului se vede că lucrurile nu stau atît de bine pe cît s-ar putea crede. Se observă că pista este obosită şi că aceasta nu poate face faţă în caz că pe ea s-ar lăsa un avion care transportă, nu parlamentari, ci oi, de pildă. Oi multe, mîndre şi cornute. Nişte oameni de afaceri din Israel vor să importe din judeţul Suceava carne de oaie. Problema e că israelienii vor ca într-un singur avion să încapă cam 30-40 de tone de carne, ori aeroportul de la Salcea nu poate primi decît avioane ale căror încărcătură maximă este de 18 tone. Despre modenizarea pistei Aeroportului Suceava se vorbeşte de ani de zile, dar numai se vorbeşte. La criza care este acum e greu de crezut că pista va fi întărită curînd. Deci se poate spune că vom avea o pistă de pe care să poată decola avioane burduşite cu carne de oaie atunci cînd va zbura porcul. Păcat că israelienii, cei ultrareligioşi, nu mănîncă deloc carne de porc. Spun păcat pentru că atunci cînd ar fi fost rezolvată problema producătorilor de carne de oaie, le-ar fi mers bine şi producătorilor de carne de porc. De fapt mult mai bine pentru că porcii s-ar fi deplasat singuri în Israel, ceea ce înseamnă că nu ar fi fost nevoie de avioane pentru transportul acestora.