Într-o atmosferă calmă, care se anunțase a fi una tensionată, Angela Zarojanu i-a predat ștafeta de manager al Teatrului ”Matei Vișniec” Suceava lui Adrian Păduraru. S-a întîmplat în ședința Consiliului Local Suceava în care s-a votat încetarea mandatului doamnei Zarojanu și numirea domnului Păduraru cu titlu interimar la conducerea instituției teatrale. În jurul acestei schimbări a fost creată o atmosferă încinsă de către un profesor de la Facultatea de Teatru din Iași. De la înălțimea poziției sale de om cu o cultură vastă, cetățeanul respectiv a creat senzația că municipiul Suceava este un cătun situat după niște dealuri unde colcăie niște sălbatici care trăiesc din vînat, care abia au descoperit focul, pe care-l folosesc numai la aprinsul țigărilor făcute din mătase de porumb, și care fac instrucție cu femeile, care n-au dreptul să ridice privirea atunci cînd spală rufele la rîu. Omul de cultură de la Iași i-a atacat pe oamenii de incultură de la Suceava, pe motiv că doamna Zarojanu nu va mai conduce teatrul. Angela Zarojanu a fost numită la conducerea instituției teatrale pe 8 noiembrie 2021 pentru o perioadă de maxim de 120 de zile, or de atunci au trecut peste 1.300 de zile. Postul a mai fost scos la concurs, dar nu s-a prezentat nimeni. Omul de cultură a înfierat cu mînie intelectuală decizia conducerii Primăriei, instituție în subordinea căreia se află Teatrul ”Matei Vișniec”, scriind pe pagina sa de socializare: ”Ca sucevean, resimt din plin rușinea pentru provincialismul primitiv, brutalitatea și rinocersimul flagrant prin care primarul și viceprimarul au scuipat în palme și au decis să facă ei ordine în cultură. Sunt practici pe care le credeam dispărute, arhivate în începuturile tulburi ale democrației noastre fragile”.
Că la conducerea Primăriei Suceava nu se află chiar cei mai fini domni, ci, din contră, este adevărat, însă vorbim despre o decizie pe care aceștia au avut tot dreptul să o ia. În textul intelectualului se mai arată: ”Inutil să mai spun că linșajul, dublat de bălăcăreala <la pachet> prin media aservită Primăriei Suceava, e îndreptat împotriva unei femei. Formalizând situația, o mână de <bărbați politici> dau din toate puterile într-o femeie. E genul de spectacol pe care pare că îl agreează și îl doresc unii la Suceava”. Adică, dacă în locul Angelei Zarojanu era un bărbat, acesta nu ar fi fost schimbat din funcție? Ce este cu accentul acesta pus pe faptul că este vorba despre o femeie? Care linșaj și care bălăcăreală din partea presei sucevene? Or fi fost vreo două derapaje, dar, în general, presa suceveană ori nu a comentat pe marginea acestui subiect, ori a făcut-o cu decență. Și care presă aservită, în condițiile în care conducerea Primăriei Suceava are o relație proastă cu presa, în general, pentru că așa vrea ea.
Cetățeanul de la Iași, care s-a erijat în acuzator al conducerii Sucevei, în critic al sălbaticilor din presă și al celor de pe margine care vor spectacole de prost gust, dar și în avocat al doamnei Zarojanu, a otrăvit atmosfera din jurul teatrului sucevean degeaba. Degeaba, pentru că nu a ieșit circul la care poate spera. Pe de altă parte, nu a făcut-o degeaba, ci pe banii Primăriei Suceava. De ce? Pentru că Primăria Suceava este finanțatorul Teatrului ”Matei Vișniec”, iar intelectualul de la Iași a avut numeroase contracte cu acest teatru pentru diferite proiecte. Cîți bani și pentru ce a încasat intelectualul de la Iași de la teatrul sucevean, de la înființarea acestuia și pînă acum? Primăria poate afla.
În rest, felicitări doamnei Zarojanu pentru lucrurile bune pe care le-a realizat la teatru și succes domnului Păduraru!
Și încă ceva: ce va spune acum intelectualul de mare respirație ieșeană cînd la conducerea teatrului sucevean actorul Adrian Păduraru nu a venit singur, ci însoțit de Paul Chiribuță? Municipiul Iași fiind la mare distanță de Capitala României, probabil că domnul intelectual nu o fi auzit de domnul Chiribuță. Ei bine, domnul Chiribuță, a fost, printre altele, decan la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică ”I. L. Caragiale”. În plus, acesta are o mare experiență în managementul cultural.