Conform site-ului brașov.net, care citează agenția de presă Agerpres, conducerea Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov pregăteşte lansarea unui nou brand, care include şi un nou website, proiect considerat „un prim pas spre intrarea în normalitate”, „într-un peisaj medical în continuă transformare, unde aşteptările pacienţilor cresc, iar concurenţa – inclusiv din partea sectorului privat – este tot mai prezentă”.
Managerul interimar al spitalului brașovean, Emil Mailat, a declarat: „Este o investiţie în imagine, dar şi într-o relaţie mai bună cu pacienţii, familiile lor şi întreaga comunitate. Într-un sistem public în care, de multe ori, comunicarea este lăsată pe plan secund, profesionalismul se reflectă nu doar în actul medical, ci şi în modul în care ne prezentăm. Imaginea unui spital nu este un simplu <ambalaj>, ci un mijloc de a transmite valori reale: transparenţă, empatie, siguranţă, calitate. La fel cum spitalele private investesc în brand pentru a câştiga încrederea pacienţilor, şi spitalele publice trebuie să îşi definească o identitate clară şi coerentă. Un brand solid transmite profesionalism şi seriozitate, oferă un cadru unitar pentru toate formele de comunicare – de la semnalistică, la afişe şi până la prezenţa online uşurează relaţia cu pacienţii prin mesaje clare, accesibile şi prietenoase. Dar, de asemenea, atrage parteneri, finanţări, medici tineri şi specialişti de valoare şi, nu în ultimul rând, creează un sentiment de apartenenţă şi mândrie în rândul personalului”.
A adăugat managerul spitalului din Brașov: „Noua comunicare pune accent pe claritate, empatie şi transparenţă. Fiecare pacient care ne trece pragul are dreptul să fie informat şi sprijinit, nu doar tratat”.
Așadar, claritate, empatie și transparență, iar pacientul trebuie să fie și informat, și sprijinit, și nu doar tratat. La Suceava, la fel ca la Brașov, spitalul public se află într-o concurență dură cu spitalele private, care investesc în promovare. La Suceava, la fel ca la Brașov, spitalul public are nevoie de specialiști, care sînt greu de găsit. La Suceava, la fel ca la Brașov, pretențiile pacienților sînt din ce în ce mai mari.
Proiectul de realizare a brand-ului şi a noului site al spitalului brașovean are un buget estimat la aproximativ 260.000 de lei. Și spitalul sucevean ar putea găsi acești bani, dar probabil că s-ar descurca și cu bani mai puțini, pentru că nu pornește de la zero. Și, apoi, poate s-or găsi și firme care s-ar oferi să ajute gratis spitalul.
Cert este că Spitalul Clinic Județean Suceava ar trebui să se inspire de la Spitalul Clinic Județean Brașov. Spitalul sucevean trebuie să devină profesionist în ceea ce privește prezentarea și comunicarea. Comunicarea cu pacienții și cu aparținătorii acestora, dar și cu exteriorul. Sîntem în anul 2025 și concurența este dură, iar așteptările din partea publicului sînt mari.