Nici bine nu au revenit la școală elevii suceveni că aceștia vor și intra într-o mini-vacanță. Săptămîna trecută a fost vacanța de Paște, care a avut loc la mai puțin de două luni de la vacanța de schi. Acum urmează mini-vacanța de 1 Mai. Între vacanța de schi și cea de Paște au mai fost la unele școli sucevene săptămînile altfel, săptămînile verzi, săptămînile verzi pe pereți ori cum s-or mai fi numind ele, care tot un fel de vacanțe reprezintă. Ce înțeleg copiii din acest program, în special copiii din clasele mai mici? Abia revin în bănci și nici nu-și reintră în ritmul obișnuit, pentru că după trei zile iarăși li se spune că trebuie să stea acasă pe capul părinților. Care părinți au serviciu și trebuie să facă tot felul de artificii pentru a nu-și lăsa copiii nesupravegheați. Cu ce chef vin copiii la școală dacă știu că peste cîteva zile au liber din nou? Dar profesorii cu ce chef vin cînd știu că nu apucă să-i întrebe pe copii nici măcar dacă au citit ceva în vacanță, că trebuie să se despartă de aceștia din nou după cîteva zile? Întrebat despre multele vacanțe, mini-vacanțe și săptămîni altfel, doctorul în istorie Daniel Hrenciuc, inspector de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar Suceava, a spus cu referire la copii că aceștia ”nu sînt așa de supărați”, dar a adăugat: ”Într-adevăr, trebuie să recunoaștem că ruperile acestea de ritm nu avantajează în nici un fel învățarea”. Și după aceea, cînd apar rezultatele la simulările examenelor și la examenele propriu-zise toată lumea își dă ochii peste cap și arată cu degetul în special în direcția elevilor. Însă, nu copiii sînt vinovați, ci maturii, care se complac într-un sistem bulversat de reformele fără număr.