Au trecut anii în care Suceava era cunoscută doar pentru horele care se încingeau cînd oile urcau sau coborau de pe munte. Suceava aceea îmbrăcată în bundiță cu bordură de jder și cu căciulă de miel pe o parte. S-au dus anii în care cînd spuneai Suceava spuneai numai mănăstiri, peisaje, păstrăvi afumați și afinate, ”Paște în Bucovina” și ”Crăciun în Bucovina”. Consiliul Județean Suceava, prin Centrul Cultural Bucovina, s-a orientat și către altceva. Ca să nu mai vorbim despre proiectele Muzeului Național al Bucovinei. Suceava înseamnă și un festival de artă medievală, cel mai mare eveniment de acest gen din țară, și un festival de rock, cel de la Cetatea de Scaun. Mai are și municipalitatea suceveană cîte ceva, cum mai sînt și proiectele unor asociații care au parte de finanțare și din banul public. Suceava este și ”Motorfest”, și Festivalul de Blues ”Fani Adumitroaie”. Mai nou, Suceava este și Festivalul ”Ciprian Porumbescu”, un eveniment care s-a încheiat cu un spectacol deosebit susținut de Orchestra Metropolitană București. Din nefericire, prognoza meteo nefavorabilă a mutat spectacolul cu opereta ”Crai Nou” din centrul Sucevei, unde erau pregătite cîteva mii de scaune, în Sala Mare a Casei Culturii, unde sînt aproximativ 700 de locuri. Spectacolul orchestrei dirijate de Daniel Jinga a fost transmis în direct pe Facebook, dar și pe TVR Iași, dar acesta ar fi avut o mult mai mare dimensiune și ar fi avut un impact mediatic crescut dacă ar fi avut loc în aer liber. Referitor la noul festival de la Suceava au fost și comentarii negative, de genul ”sîntem un județ care ne ținem numai de spectacole”. Totuși, lumea are nevoie și de o populară, și de o operetă, și de un rock. Astfel, Suceava demonstrează că poate fi și altfel. Altfel decît județul cu cea mai mare rată de infectare în pandemie, cu primul caz de variola maimuței, care, de fapt, nu a fost, cu cel mai mare număr de accidente grave de circulație, cu cele mai mici venituri salarile din țară și cu alte lucruri negative.