Tare mult s-a mai bătut toba cu OMD-urile care vor ridica turismul pe cele mai înalte culmi ale vizibilității și ale profitabilității. OMD înseamnă Organizația de Management al Destinației, iar scopul acesteia este acela de a promova și dezvolta turismul. În România trebuiau să existe, deja, opt OMD-uri regionale organizate pe provincii istorice. Numai că din cele opt astfel de organisme, doar unul singur s-a înființat, fiind vorba despre OMD-ul Bucovina, dar acesta este nefuncțional, după cum a recunoscut senatorul PNL de Suceava Daniel Cadariu, fost ministru al Turismului. Tot de la domnul Cadariu am aflat că OMD-urile astea sînt de inspirație austriacă și germană. Merge turismul în Austria și Germania? Merge foarte bine. Din OMD Bucovina fac parte localități, instituții și asociații din județul Suceava, iar banii pentru funcționare se strîng dintr-o taxă impusă structurilor de cazare a turiștilor. Dacă tot s-a înființat OMD-ul ăsta și dacă tot încasează niște bani ar trebui să treacă la treabă. Dezvoltarea turismului înseamnă și aducerea cît mai multor turiști străini, pentru că turism numai cu oameni din județele vecine și prietene Botoșani, Neamț și Iași, și, din cînd în cînd, turiști de la București, Vîlcea și Constanța e turism de subzistență.
OMD Bucovina ar trebui să iasă un pic în lume, iar o bună ocazie o constituie Campionatul European de Fotbal. Naționala de fotbal a României va avea cartierul general la Wurzburg, un oraș superb de vreo 125.000 de locuitori, cam cît are și Suceava, după unele informații. OMD Bucovina și-ar putea face simțită prezența în orașul german cu panouri publicitare cu peisajele și mănăstirile din județul nostru. Wurzburg-ul va fi un oraș aglomerat, unde turiști români și străini se vor intersecta atrași de faptul că o națională de fotbal participantă la Campionatul European se află acolo. OMD Bucovina, dacă există cu adevărat, ar trebui să ducă niște panouri publicitare și în apropierea stadioanelor din Munchen, Koln și Frankfurt, acolo unde România va disputa meciurile din grupe. Nu ar strica nici o discuție cu Federația Română de Fotbal pentru a sponsoriza Naționala, la schimb cu promovarea Sucevei de către aceasta. Apoi, ziarele din Germania vor relata pe larg despre Campionatul European și, de aceea, acestea vor avea un număr mare de cititori din toată lumea. Lîngă articolele dedicate României ar merge niște casete publicitare cu Suceava.
Ori avem OMD, ori nu avem OMD. Dacă stăm numai la noi în curte, tăiem găina și porcul, facem o mămăligă, scoatem afinata din cămară și așteptăm să vină turiștii, tot numai cei din Botoșani, Neamț și din cînd în cînd din București vor veni. Și nu vor sta mult, ci numai cît să mănînce o friptură, să bea o vișinată și să viziteze o mănăstire, ca să nu spună că n-au făcut-o.