În ciuda faptului că TPL și-a înnoit parcul auto cu autobuze electrice din China și din Polonia, străzile sînt la fel de aglomerate. În ciuda faptului că autobuzele electrice oferă o cotă ridicată de confort și că nu trebuie să le aștepți foarte mult în stații, sucevenii preferă mașinile personale. Și prețul unui bilet de călătorie este unul foarte bun, însă degeaba. În Vestul Europei, cu precădere, în Frankfurt, de exemplu, drumurile nu sînt atît de aglomerate, pentru că mulți cetățeni preferă mijloacele de transport în comun. Bine, acolo sînt și foarte multe tipuri de mijloace de transport, dar și în Suceava numărul de autobuze este unul mulțumitor. Și mai trebuie să vină cîteva autobuze fabricate în Polonia. În Frankfurt, dacă tot am făcut referire la acest oraș german, foarte multă lume merge cu bicicleta. Însă, Frankfurtul este o localitate cu drumuri, trotuare și alei în parcuri generoase, unele fiind chiar foarte generoase. La Suceava, în schimb, orașul este unul înghesuit. Așa a fost el construit de la bun început. Drumurile sînt foarte înguste și abia fac față traficul infernal. Trotuarele sînt extrem de înguste și ele, iar cele cîteva piste de biciclete sînt niște caricaturi de piste. Așa cum a recunoscut primarul, trotuarele împărțite în jumătate îi nemulțumesc și pe bicicliști, și pe pietoni. Totuși, Ion Lungu vorbește despre posibilitatea de a accesa fonduri europene prin PNRR pentru amenajarea de piste pentru bicicliști. A spus domnul Lungu: „Am cerut ajutorul Ordinului Arhitecților, cu specialiștii din Primărie, cu firma de consultanță, să găsim posibilitatea să facem și alte trasee, pentru că vor fi bani foarte mulți pe piste de biciclete. Eu mi-aș dori să facem o mare parte din ele în afara trotuarelor”. Nu trebuie să fii nici arhitect și nici specialist de nu-știu-care din primărie pentru a realiza că nu este loc pentru piste pentru bicicliști. Și, fie vorba între noi, nici bicicliști nu sînt prea mulți. Poate or fi, dar nu se arată pentru că nu este unde. Suceava nu poate fi un oraș prietenos cu bicicliștii. Primăria ar face bine să renunțe la a alerga după fondurile europene pentru piste și ar trebui să se concentreze pe lucruri care se pot realiza.