Președinta Colegiului Psihologilor din România – Filiala Constanța, Mihaela Rus, a subliniat, în cadrul unei emisiuni la Radio Top, că ”toți copiii pot fi victime ale bullying-ului, nu numai unii”. Aceasta a adăugat că ”părinții trebuie să fie foarte atenți la comportamentele copiilor, pentru că acest bullying emoțional poate să ducă în comportamente dezadaptative ale copiilor lor”. Doamna Rus, care este conf. univ. dr. Și prodecan pe probleme de cercetare al Facultății de Drept din cadrul Universității ”Ovidius” Constanța, a fost invitată pe 12 iunie pentru a vorbi despre bullying la Liceul Teoretic <Filadelfia> din Suceava, în cadrul unui workshop.
În cadrul conferinței susținută la liceul sucevean, doamna Rus a subliniat că, pe lîngă atenția pe care trebuie să o acorde părinții comportamentelor copiilor lor, și cadrele didactice trebuie să sesizeze ”cînd există anumite lucruri neînregulă”. Mihaela Rus a dat exemplul unei fete care a fost hărțuită pe motiv că era prea grasă și care a avut mult de suferit: ”Am o situație în care o fetiță care era supraponderală, din cauza bullying-ului emoțional și verbal exercitat de grupul de prietene, ajunge în anorexie mentală și refuză hrana, scade într-adevăr în greutate… Mama a considerat că este un lucru normal că fiind adolescentă este atentă la schema ei corporală, dar, din păcate, lucrurile s-au dus în extrema cealaltă. Copilul, refuzînd hrana, ajunge în spital recomandată pentru Spitalul Obregia pentru o evaluare psihiatrică, pentru că deja acolo am ajuns la zona de anorexie. Fetița este salvată, este pe un tratament psihiatric acum, dar acest bullying poate să ducă și să dezvolte astfel de comportamente”.
A continuat psihologa: ”De aceea părinții trebuie să fie atenți la primii markeri, să zic așa, de comportament sau de schimbare de comportament al copilului. Pe de altă parte, cadrele didactice pot sesiza cînd există anumite lucruri în neregulă, de exemplu un copil care vrea să atragă atenția, el vrea să spună că este acolo și atrage atenția în forma în care el o știe – mai agresiv comportamental, verbal, se evidențiază ca și clovnul clasei să semnalizeze cumva că este acolo… Lucrurile acestea vin pe un fond de neglijare emoțională din partea celorlalți. Cadrele didactice trebuie să orienteze copilul către consilierul școlar, pentru că ăsta ar fi primul pas, apoi să ia contact dirigintele cu familia și să discute această problemă a copilului, astfel încît să nu ajungă să fie un mobber sau să fie un agresor”.