Nu mai puțin de trei zone din județul Suceava au fost premiate la gala ”Destinația Anului 2024”: Ciocănești, Ținutul Mănăstirilor din Bucovina și Țara Dornelor. Șeful serviciului de turism din cadrul Consiliului Județean Suceava, Claudiu Brădățan, a spus la Radio Top: ”Destinația Anului este cea mai importantă competiție de turism din România și un foarte puternic vehicul de promovare. Este la a patra ediție. Anul trecut Ținutul Mănăstirilor din Bucovina a obținut premiul pe categorie și marele premiu național și, ca urmare a acestui rezultat excepțional, noi am avut posibilitatea să înscriem mai multe destinații din județul Suceava în cadrul concursului”.
În afara de proiectul înscris de Consiliu Județean, Ținutul Mănăstirilor din Bucovina, au mai fost proiecte înscrise de Gura Humorului, Cîmpulung Moldovenesc, Primăria Ciocănești, Asociația de Eco-turism Țara Dornelor și Muzeul de Istorie a Bucovinei. Domnul Brădățan a adăugat: ”Interesant este că toate cele șapte proiecte înscrise de destinația noastră turistică au fost finaliste. (…) Toate proiectele au fost finaliste, situîndu-se în primele șapte din care s-au decis cîștigătorii locurilor I, II și III. Precizez că au fost peste 300 de destinații, experiențe, care s-au înscris în concurs, cu un scor de-a lungul perioadei concursurilor de peste 300.000 de votări”.
Clasamentul nu este dat doar de votul oamenilor. Șeful serviciului de turism din cadrul CJ Suceava a precizat: ”Nota finală este un cumul de trei note intermediare. E vorba de o notă a publicului, o campanie online de promovare, este un vot al unui juriu de specialitate, format dintr-o sută de specialiști la nivel național, și, nu în ultimul rînd, este dat de o analiză, și aici e foarte interesant – este o analiză a acestui Institut pentru Orașe Vizionare, analiză care pune în balanță ceea ce ai făcut în ultimele 12 luni și cîtă intenție de vizitare vei avea pe perioada imediat următoare”.
Analiza făcută de Institutul pentru Orașe Vizionare poate fi găsită pe iov.ro. Pe acest site, potrivit domnului Brădățan ”putem să avem din piață exact datele cele mai importante, cum ai noștri români intenționează să călătorească în perioada următoare”. Destinația Anului, fiind în top pe iov.ro, își face reclamă și astfel atrage turiști. ”Este și un exercițiu de comunicare de brand”, a subliniat Claudiu Brădățan.
Destinația Anului este organizată de mai mulți parteneri: Institutul pentru Orașe Vizionare. BCR, Metro, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, Ministerul Culturii, Alianța pentru Turism, Federația Hotelierilor din România: ”Parteneri foarte puternici și, în general, speakeri foarte, foarte buni”, potrivit lui domnului Brădățan.