Șeful Inspectoratului Școlar Suceava, Ciprian Anton, și conf. univ.dr. Otilia Clipa, de la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației Suceava, au participat la Atelierul Internațional TAIEX, dedicat prezentării reformelor în domeniul educației, implementate cu sprijinul Instrumentului de asistență tehnică al Comisiei Europene. Evenimentul organizat de Ministerul Educației și Cercetării, în colaborare cu UNICEF România și Comisia Europeană, a fost găzduit Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București. La acesta au participat reprezentanți ai ministerelor educației din mai multe state membre ale UE, experți ai Comisiei Europene și ai UNICEF, cadre universitare, ONG-uri, directori de școli, profesori, consilieri școlari, elevi și părinți.
Conform purtătoarei de cuvînt a Inspectoratului Școlar, Tatiana Vîntur, ”atelierul s-a concentrat pe două teme majore:
- Combaterea segregării școlare: România a prezentat noul cadru intern – legislativ și metodologic – pentru monitorizarea, prevenirea și combaterea segregării, elaborat cu sprijinul Comisiei Europene și al UNICEF. Alte state membre (Bulgaria, Cehia, Portugalia și Slovacia) au împărtășit reformele lor în materie de desegregare școlară.
- Învățarea socio-emoțională (SEL) și starea de bine a elevilor: au fost prezentate bune practici din statele membre (Finlanda, Franța, Spania și Malta), alături de măsurile de reformă în curs de desfășurare în România”.
În cadrul atelierului a fost inserată sinteza primului Raport național privind analiza riscurilor de segregare școlară în sistemul de învățămînt din România, pe baza datelor din prima monitorizare națională a segregării școlare în anul școlar 2024 – 2025. Raportul final, realizat cu sprijinul UNICEF, este în curs de elaborare.
Totodată fost lansată Analiza stării de bine și a sănătății mintale în rîndul copiilor din învățămîntul gimnazial în România, document bazat pe cercetări efectuate în școlile românești și realizat în cadrul proiectului TSI finanțat de UE.










