Directoarea Școlii Gimnaziale nr. 1 din Suceava, Gabriela Mihai, consideră că scoaterea mediei de gimnaziu din calculul pentru admiterea la liceu, anunțată de ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, nu reprezintă o soluție bună, pentru că astfel elevul nu va învăța la toate materiile. Acum, la admitere, media de gimnaziu contează în proporție de 20%, iar cea de la Evaluarea Națională în proporție de 80%. Directoarea a declarat, prin telefon, la Radio Top: „Faptul că media de gimnaziu conta în media de admitere impulsiona elevii să învețe la toate disciplinele și să nu se centreze doar pe materiile de examen. Pentru examen, copilul învăța la română și matematică, dar pentru medie el trebuia să învețe și la istorie, geografie, franceză, engleză, religie, ș.a.m.d. Am o temere că elevii și părinții se vor centra strict pe disciplinele de examen și vor lăsa mai deoparte celelalte discipline, care conturează cultura generală a unei generații”.
Totodată, profesoara Mihai nu înțelege cum vor fi stabilite colegiile naționale care vor avea dreptul ca din 2024 să organizeze propriile examene de admitere pentru ocuparea a 90% din locuri. Directoarea Școlii 1 din Suceava a afirmat: „Propunerea e ca acele colegii care cică demonstrează calitatea educației să aibă dreptul să organizeze singure admiterea pentru 90% din locurile pe care le au pentru clasa a IX-a. Probabil că examenele vor avea loc funcție de specializări. De exemplu, dacă un copil vrea să acceadă la Colegiul Național <Ștefan cel Mare>, la științele naturii, va trebui să învețe și la biologie, și la chimie, și la fizică”.
Gabriela Mihai a continuat, spunînd: „Așteptăm lămuriri, pentru că n-am înțeles multe lucruri din declarațiile ministrului Cîmpeanu. Nu știm care vor fi colegiile care demonstrează calitatea educației. Cum vor măsura dumnealor calitatea educației? După numărul de absolvenți care au promovat Bacalaureatul, după numărul de premii naționale și internaționale? Lucrul ăsta trebuie definit, nu lăsat în ceață”. Aproximativ o lună vor fi în consultare publică două proiecte de lege, unul pentru învățămîntul preuniversitar și celălalt pentru învățămîntul superior.









