Profesorul Traian Pădureț, liderul ”Pro Educația” Suceava, a comentat într-o intervenție telefonică la Radio Top intenția ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, de a ”regîndi toate olimpiadele, astfel încît să reflecte excelența”. Ministrul a fost întrebat de o elevă dacă se pot reorganiza olimpiadele de franceză astfel încît cei care au locuit sau studiat în Franța ori sînt vorbitori nativi să nu fie evaluați la același nivel cu elevii care învață doar la școală această limbă și a spus că solicitarea elevei este ”rezonabilă”.
În cadrul unei intervenții telefonice la Radio Top, referitor la ideea de regîndire a olimpiadelor, profesorul Pădureț a spus: ”E normal că acești elevi, care vin din acele zone, sînt avantajați, dar sînt puțini și eu nu cred că trebuie să organizăm olimpiada acum în două moduri – una pentru cei care vin din anumite zone, unde au trăit sau vorbit engleză, sau franceză, sau altă limbă, și cei care sînt în țară. Pentru că, pînă la urmă, e vorba de excelență și, cum spunea domnul ministru, dacă e vorba de excelență, atunci și cei care participă, care se înhamă la un asemenea concurs, ar trebui să ajungă la nivelul celor care vin din zona respectivă, pentru că asta înseamnă excelență. Acum, ca să ai excelență, cum spune domnul ministru, și că a devenit un <sport de masă>, mie mi se pare normal…”.
A continuat Traian Pădureț: ”Ca să participi, să ajungi la niște elevi care au performanță, care vor performa pe anumite specializări, unde au niște aptitudini față de alții, trebuie să pornești de undeva de jos. Și atunci, într-adevăr, trebuie să o faci ca un sport de masă, plecînd de la olimpiada la nivel local, la nivel județean, iar la nivel național ajung doar vîrfurile”.
Pe de altă parte, atrage atenția liderul ”Pro Educația”, există și profesori care ”abuzează puțin de anumiți elevi și îi înscriu la mai multe olimpiade”, lucru care pornește și din cauza birocrației. A explicat profesorul: ”Nu sînt multe cazuri, dar sînt cazuri care vin chiar de pe vremea cînd eram și eu elev. În momentul în care un elev performează la mai multe obiecte, la mai multe specializări, sînt cadre didactice care trag de acești elevi să participe la mai multe olimpiade și cred că intervine un stres inutil. Adică, ar trebui, într-adevăr, să participe doar acolo unde simte elevul că e bun și că ar trebui să meargă. Aceste lucruri pornesc și din cauza birocrației din învățămînt. Profesorii sînt puși să adune documente pentru a participa la anumite concursuri. În momentul de față, a început desfășurarea concursului pentru obținerea gradației de merit – într-adevăr, sînt 25% bani la salariu în plus pentru cinci ani. Și atunci, normal că și colegii noștri aleargă după aceste documente care sînt prevăzute acolo, în acea grilă. În momentul în care ai rezultate la anumite concursuri ai mai multe puncte”.