Lectorul universitar doctor Liliana Bujor, de la Facultatea de Științe ale Educației din Universitatea „Ștefan cel Mare” Suceava, susține că a fost o încîntare pentru ea și pentru studenți să înceapă anul academic în format fizic. Profesoara a afirmat, la Radio Top: „M-am bucurat să mă revăd în formație completă cu studenții, atît la cursuri, cît și la seminarii. I-am simțit extrem de bucuroși și pe studenți că s-au reîntîlnit cu un cadru didactic și cu interacțiunea față în față”. Liliana Bujor a mai spus că are studenți de anul I, II și III și a adăugat: „Sînt bucuroși toți. Cei de anii II și III că s-au revăzut și pot interacționa direct. Cei de anul I pentru că au început studenția așa cum și-au dorit și cum doresc să-și construiască o studenție care să le permită să-și facă prieteni, să se cunoască între ei”. În altă ordine de idei, directorul Școlii doctorale de Științe Socio-Umane de la USV, profesorul universitar doctor Bogdan Popoveniuc, a declarat, tot la Radio Top, că în privința autonomiei universitare, strategia Ministerului Educației a fost aceea de pasare a responsabilității în altă parte decît la nivel central. Profesorul a spus: „În privința universităților, autonomia este dată de Legea Educației Naționale. Sub acest pretext foarte frumos, etic, social, civic, ministerul a lăsat autonomia universitară și a zis descurcați-vă. În schimb, în preuniversitar, lucrul ăsta cu autonomia este mai greu de realizat din cauza posibilelor implicări juridice. Și-atunci, ministerul a avut rețineri. În plus, nu știu dacă n-au fost și presiuni din teritoriu pentru a lăsa la centru ultimul cuvînt în luarea deciziilor”. Bogdan Popoveniuc a completat: „Cînd e de luat o decizie de risc evident că-i mai bine să lași pe altul să hotărască”. Profesorii Bujor și Popoveniuc, dar și profesorul Florin Leuciuc, prodecan al Facultății de Educație Fizică și Sport din cadrul USV, se află printre profesorii implicați într-un amplu proiect denumit „Suport instituțional pentru creșterea calității actului didactic universitar în contextul pandemiei, prin consiliere psihopedagogică, etică și promovarea unui stil de viață sănătos”. Proiectul are o valoare de 436.400 de lei, din care 56.400 de lei reprezintă contribuția universității sucevene.