Numărul opționalelor de folclor introduse în școli odată cu startul proiectului <10 pentru Folclor> ”a fost fluctuant, dar important este că (…) profesorii au încercat să îi învețe pe copii să îi îndeletnicească cu meșteșugurile, cu tradițiile și obiceiurile din localitățile în care activează”. Declarația a fost făcută în cadrul unei emisiuni la Radio Top de profesoara Loredana Ceică, inspector școlar de Arte și membru fondator al proiectului.
Proiectul <10 pentru Folclor>, ajuns anul acesta la ediția aniversară cu numărul 10, a demarat pe 9 mai cu artiști din zece județe ale țării și din Basarabia. Aceștia sînt acompaniați de Orchestra Ansamblului Artistic Profesionist <Ciprian Porumbescu> Suceava.
A mai spus doamna Ceică: ”În cei 10 ani, numărul opționalelor a fost fluctuant. Nu cred că este important numărul opționalelor în sine, pentru că în unele unități școlare au fost cîte trei – patru, dar important este că acest opțional a trecut de-a lungul celor 10 ani prin mai toate unitățile școlare și au studiat copiii împreună cu cadrele didactice de diferite materii, au studiat opționalul acesta de folclor. Au studiat folclorul, poate este mult prea mult spus, dar profesorii au încercat să îi învețe pe copii să îi îndeletnicească cu meșteșugurile, cu tradițiile și obiceiurile din localitățile în care activează”.
Potrivit profesoarei, cele mai multe opționale de folclor sînt ”de obicei, în zona de munte și în localitățile în care tradițiile și obiceiurile încă se păstrează”. A continuat Loredana Ceică: ”Am încercat să promovăm folclorul și în localități, de exemplu în Suceava, în orașe în care nu este neapărat prea bine aprofundat și prea bine studiat”.