Profesorul universitar doctor inginer Mihai Dimian, rectorul universității sucevene, spune că ”locul Istoriei este în programa școlară”.
În contextul în care în planurile-cadru aflate în dezbatere Istoria rămîne materie opțională la clasele a XI-a și a XII-a la majoritatea specializărilor, domnul Dimian a declarat, la Radio Top: ”Locul Istoriei este în programa școlară, indiferent de profilul în care ne pregătim. Asta nu poate fi pusă în vreo în discuție, dar este totuși pusă în dezbatere. Din punctul meu de vedere, Istoria trebuie să-și continue parcursul ei pentru toate programele de studii. La fel cum, deși acum se discută mai mult despre Istorie, pe partea de știință vedem că există o anumită comasare și apar dificultăți ulterior pe anumite specializări într-o pregătire adecvată”.
Rectorul Universității ”Ștefan cel Mare” observă, însă, că dezbaterea în loc să fie una pe fond este de formă, spunînd: ”Eu cred că ne confruntăm din nou cu o dezbatere de formă, în loc să ne uităm la fondul problemei. Orele astea, cîte sînt, mai multe sau mai puține, preferabil să nu fie mult mai puține și să nu se scoată dintr-un anumit program, dar orele astea cum se desfășoară? Aici sînt lucruri de îmbunătățit și încercăm și noi să contribuim la această îmbunătățire. Asta cred că este, de fapt, problema de fond”.
Mihai Dimian a continuat spunînd: ”Dacă e să se ajungă să ținem împreună Matematica cu Fizica și cu Informatica, cum o facem? A, poți să pornești de la o problemă reală din fizică, să încerci să o exprimi într-un limbaj matematic, o rezolvi cu ajutorul matematicii și unde nu poți cu ajutorul informaticii, și atunci poți să faci două-trei ore de astfel de disciplină cumulată, care să ofere o perspectivă mai bună elevului și asupra aplicației reale, și asupra abordării problemelor cu aparatul teoretic”.
Referindu-se din nou la Istorie, rectorul a afirmat: ”Anumite lucruri nu pot fi scoase și țin de formarea noastră ca oameni, țin de formarea noastră ca români, și trebuie să înțelegem, totuși, provocările cu care ne-am confruntat pentru a ne pregăti pentru provocările viitoare. Deci Istoria își are locul, e acolo indiferent de profil. Dar, repet, sînt foarte multe lucruri de îmbunătățit și ar fi păcat să nu ne orientăm”.
Domnul Dimian consideră că tipul de elev s-a modificat și de aceea trebuie o altă abordare. A spus rectorul USV: ”În condițiile în care tipul de elev s-a modificat semnificativ chiar de acum 10 ani, 15 ani, nu mai zic de 20-25 de ani, pare că noi am rămas cu metodele respective, deși tipul de elev și societatea din jurul nostru s-au transformat semnificativ”.