”Și-așa în România educația istorică este cu totul precară. O să avem, dacă se ajunge la materializarea acestui proiect, niște generații care nu o să știe istorie și ca atare o să aibă probleme legate de identitatea etnică, de identitatea civică și, pe scurt, vor fi mai ușor manipulate”. Doctorul în istorie Florin Pintescu, decanul Facultății de Istorie și Geografie din cadrul Universității ”Ștefan cel Mare” Suceava. ”E vorba de viitorul acestor elevi, care vor intra complet debusolați într-o lume, repet, a informațiilor de tot felul, a dezinformărilor, a urii, pentru că acum sîntem într-o perioadă a urii iraționale, a falșilor Mesia și așa mai departe. Societatea este extrem de complicată și de împărțită. Nu vor avea capacitatea să discearnă, pentru că istoria nu este doar despre educație patriotică sau memorare, ea are un rol mult mai amplu”. Doctorul în istorie Daniel Hrenciuc, inspector de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar Suceava. ”Vreau, nu vreau, mereu trebuie să apelez la Hegel care spunea că <istoria ne învață că din istorie nu învățăm nimic>. (…) Ne place sau nu, fără a ne cunoaște istoria noi înotăm în neant, de fapt. Nu știm de unde venim, încotro mergem”. Doctorul în istorie Emil Ursu, directorul Muzeului Național al Bucovinei.
Aceste trei opinii au fost exprimat de cei trei specialiști în cadrul unor intervenții la Radio Top Suceava. Aceste trei opinii exprimate în orașul aflat la poalele Cetății de Scaun ar trebui să fie suficiente pentru ca cei care ocupă vremelnic niște scaune pe la Ministerul Educației ori o fac pe-a deștepții pe la diferite catedre din țară să revină urgent asupra deciziei de a tăia din numărul de ore de istorie predate la liceu, care și așa nu sînt prea multe. Și nu este vorba numai despre Istorie, ci și despre alte obiecte de studiu esențiale pe care deștepții lui pește prăjit în ulei reîncălzit s-au gîndit să le trimită la periferia sistemului de învățămînt din România.